Klasa IV, WOP 15.11.2025 r.
Temat: Czas w historii. 1. Chronologia - nauka o czasie. 2. Czym jest oś czasu? 3. Podstawowe jednostki czasu historycznego (np. wiek, era, epoka). 4. Cyfry rzymskie. Cel lekcji: Zastanowię się, dlaczego ludzie zdecydowali się mierzyć czas i dowiem się, jak wyglądały pierwsze zegary. Poznam wyrażenie „uporządkować chronologicznie”, które oznacza uporządkowanie wydarzeń w kolejności, w jakiej następowały, np. najpierw się urodziliście, następnie poszliście do przedszkola, później do szkoły. Poznam podstawowe jednostki czasu historycznego (rok, wiek, tysiąclecie). Przypomnę sobie cyfry rzymskie. Zapoznam się z erami i epokami, które wyróżnia się w dziejach ludzkości. Powiedzieliśmy sobie, że; w historii ważne jest uporządkowanie wydarzeń , dlatego ludzie podzielili czas na mniejsze jednostki – lata, wieki i tysiąclecia; chronologia – to nauka o mierzeniu czasu, kolejności następowania po sobie wydarzeń i zjawisk, a także o ich oznaczaniu na podstawie przy...