Posty

Klasa V WOP 13.09.2025 r.

Obraz
  Temat: Czas w historii? 1.  Era, epoka, wiek, stulecie, tysiąclecie, czyli podstawowe określenia czasu historycznego. 2.   Epoki historyczne ( starożytność, ś redniowiecze, n owożytność, w spółczesność) 3.   Który to wiek?   Temat: Życie pierwszych ludzi 1.   Gdzie i kiedy, według obecnego stanu wiedzy, pojawili się ludzie? 2.    Jakie korzyści dała ludziom umiejętność rozpalania ognia? 3.    Czym była rewolucja neolityczna?

J.polski, klasa 8

  Lekcje z 6 września: Temat: Lekcja organizacyjna. Lektura " Kamienie na szaniec" A. Kamińskiego.  Termin: koniec października. Temat: Co to jest filozofia? Podręcznik, strona 8-11 Zadania: 1,2,3 pod tekstem Temat: Czym jest kolokwializm? 1.   Definicja kolokwializmu. 2. Wysłuchanie piosenki kabaretu Smile "Błędy językowe" https://www.youtube.com/watch?v=2yzpcSqTFVY&msockid=823a8409924911f0a0f522594559e2aa 3. Wykonywanie ćwiczeń językowych. Lekcje z 13 września: T emat:  Charakterystyka osoby mówiącej w wierszu Wisławy Szymborskiej "W zatrzęsieniu". Podręcznik strona 12,13 1. Ciche czytanie utworu. 2. Charakterystyka osoby mówiącej w utworze. 3. Uzupełnianie kart pracy. 4. Określenie typu liryki w wierszu. Temat: Redagujemy opis rzeźby "Myśliciel". Podręcznik, strona 25-26. 1. Redagowanie opisu rzeźby.

J.polski, Klasa 3LO

Obraz
Lekcje z 6 września:   Temat: Lekcja organizacyjna. Temat: Wprowadzenie do pozytywizmu. Podręcznik, s. 10-20 Temat: Narodowe Czytanie - Jan Kochanowski. Lekcje z 13 września: Temat: "Twierdzą nam będzie każdy próg!" O życiu i działalności Marii Konopnickiej. Podręcznik, s. 58-62. https://www.youtube.com/watch?v=eYZ_mnOhtSs Uczniowie uzupełniają karty pracy. Analiza literacka wiersza "Capri". Rozmowa na temat roli podróżowania. Wskazanie elementów uniwersalnych pojawiających się w utworze Konopnickiej. Temat: Migawki z życia codziennego, czyli o opowiadaniu i noweli w dobie pozytywizmu. Podręcznik, s.  66-67 Przypomnienie genezy noweli Boccaccia "Sokół". Porównanie noweli i opowiadania i wskazanie różnic. Zadanie domowe: Przeczytać fr. "Mendel Gdański" z podręcznika strony 74-86 oraz wykonanie zadania 8 ze strony 86. 

Klasa 4a WOP 13.09.2025 r.

Obraz
Temat: Historia - nauka o przeszłości.  1. Czym zajmuje się historia? 2. Postacie baśniowe, legendarne i historyczne. 3. Kim jest historyk? 4. Czym są źródła historyczne? 5. Od przyczyny do skutku.   Cele lekcji: - dowiem się, czym jest historia, przyczyna i skutek; - dowiem się, kto zajmuje się badaniem przeszłości; - zapamiętam, że źródłami historycznymi nazywamy  wszelkie ślady działalności człowieka, które dostarczają informacji. Dla dociekliwych   Słowo „historia” pochodzi od greckiego wyrazu istoria , który początkowo oznaczał „badanie” lub „wiedzę zdobytą poprzez badania”. Obecnie pod pojęciem „historia” rozumie się: dzieje (wszystko to, co wydarzyło się w przeszłości), naukę (zajmującą się badaniem dziejów ludzi)   Notatka w zeszycie Historia to nauka, która opisuje życie ludzi i ich dokonania.  Istnieje historia prywatna, rodzinna, przedmiotów, państw, miejsc.  Uczymy się historii, aby zrozumieć dzisiejszy świat. Badaniem i opisywaniem ...

Klasa 1LO WOP 13.09.2025 r.

Obraz
  Cele lekcji: Poznasz skuteczne techniki uczenia się, które pomogą Ci lepiej zapamiętywać informacje. Dowiesz się, jak działa Twój mózg podczas nauki i jak to wykorzystać na swoją korzyść. Nauczysz się planować naukę tak, aby była bardziej efektywna i mniej stresująca. Zaczniesz uczyć się szybciej i przyjemniej. Wpis powstał w oparciu o materiały zaczerpnięte z artykułu J ak się uczyć? - 9 najważniejszych zasad skutecznej nauki  Proszę zrobić notatkę z tych zajęć - uwzględniając każdy z 9 punktów.  1. Skoncentruj się i bądź uważny Jak usprawnić działanie koncentracji i uwagi? Dokładnie zaplanuj czas na naukę i jeżeli to możliwe stwórz z tego nawyk, rutynę. Zadaj sobie pytania przed nauką, czego dokładnie chcesz się nauczyć. Usuń, wyłącz, schowaj wszystkie przedmioty, które mogą Cię rozpraszać. Zadbaj o wygodne ubranie, dotlenienie mózgu i nawodnienie organizmu. Zmęczenie, niewyspanie, stres, przeładowanie informacjami obniżają poziom koncentracji. Bezcz...

Klasa 5 WOP 6.09.2025 r.

Obraz
  Temat: Poznajmy się!  Sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy od aktywności integracyjnych – gry z imionami oraz zabawy „Znajdź kogoś, kto…” , które pozwoliły nam lepiej się poznać i wprowadziły dobrą atmosferę w klasie. Rozmawialiśmy również o oczekiwaniach uczniów wobec nauczyciela oraz nauczyciela wobec uczniów, co pomogło nam wspólnie ustalić zasady współpracy. Do zajęć integracyjnych wrócimy już w najbliższą sobotę, ponieważ wzajemne poznanie się jest kluczowym elementem naszej dalszej nauki. W drugiej części lekcji skupiliśmy się na pracy z mapą. Uczniowie przypomnieli sobie kierunki świata oraz poznali kraje sąsiadujące z Polską . Samodzielnie wypełnili kartę pracy, a następnie utrwalili nową wiedzę poprzez interaktywne zadanie na platformie Wordwall . Jakie są moje prawa i obowiązki podczas wiedzy o Polsce? Moje prawa: Mam prawo do wyrażania się z szacunkiem i bycia wysłuchanym. Mam prawo pytać nauczyciela, gdy czegoś nie rozumiem. Mam prawo do błędów – bo dzięki nim mogę s...