Posty

Obraz
 Justyna O' Neill Temat: Pisownię ,, ó'' można uzasadnić -ćwiczenia. 1. Przypomnienie zasad pisowni ,,rz'' wymiennego. Podanie przykładów : rower- rowerzysta, kamera- kamerzysta, pierze- pióro, wierzyć -wiara.  2.Poznanie kolejnej zasady ortograficznej wyrazów z ,,ó ''wymiennym. Podręcznik , str.43- 44.  Ćw. 1/ str.43. sól- solniczka- solić-posolić- przesolić Zad. 2a/str.43- podręcznik wózek- wozić  ó-o skróciła- skracać    ó- a zamiótł- zamiata -zamiecie ó- e 3. Zad. 3/ str.44- podręcznik-zapisanie ćwiczenia na tablicy przez ucznia. wyroby- wyrób sposoby -sposób sporne- spór chodzenie- chód ogrodzenie-ogród pośrodku- pośród przodem- przód progi- próg księgozbiory- księgozbiór. 4.Wspólne, ustne,  podawanie wyrazów pokrewnych do wyrazów z ,,ó'' wymiennym: nóżka bo noga miód bo miody pół bo połowa ósemka bo osiem lód bo lody stół bo stoły sól bo solić lóżko bo łoże trójka bo troje mróz bo mrozy nóż bo noże ogród bo ogrody dwójka bo dwoje dół bo doły bó...

Klasa 5c, j, polski - 25.11.2023

Obraz
Temat: Poznajemy mit o Heraklesie. Kontynuacja tematu rozpoczętego tydzień temu. Podręcznik, str. 122-128 Omówienie przeczytanego tekstu. Wklejka: 12 prac Heraklesa Praca z prezentacją genialny https://view.genial.ly/5e9b356bf69c430d8258a840/interactive-content-12-prac-heraklesa-zmagania-z-mitologia?fbclid=IwAR0-vn9RbwUp7naeHzcDMQDpuOuPz8D3-n1XF0HRAXvD-lIGo5iqLgcInps Herakles jako heros: Heros  ( stgr.  ἥρως „bohater”) – w  mitologii greckiej  postać zrodzona ze związku człowieka i  boga . Herosi mieli nadzwyczajne zdolności, jak wielka siła, spryt lub inne przymioty. Byli dowodem przenikania się świata bogów i ludzi. Herakles – karta pracy: Podział na grupy - wymyślanie kolejnych prac dla Heraklesa Zadanie domowe: Uzupełnij kartę pracy - Z jakiego powodu Herakles musiał wykonać 12 prac? Temat: Stopniowanie przymiotników, pisownia „nie” z przymiotnikami. Zadanie 1, str. 78 – wspólnie w klasie. Obejrzenie prezentacji i sporządzenie notatki ...

J. polski klasa 7, 25.11

Obraz
  Temat: Życie w okupowanej Warszawie. 1. Głośne odczytanie pierwszego akapitu rozdziału i odpowiedź na następujące pytania:  • Jak autor ocenia sytuację Polski we wrześniu 1939 roku?   • Kogo przypuszczalnie obwinia za taki stan rzeczy?  • Jakie wady Polaków piętnuje? Notatka: Życie w okupowanej Warszawie ( podobnie było w innych miastach): • widok mężczyzn w niemieckich mundurach,  • zrujnowane budynki mieszkalne i publiczne,  • brak światła, wody i gazu,  • aresztowania ludzi (działaczy społecznych, osób kierujących przedsiębiorstwami, np. ojca Alka),  • szukanie sposobów szkodzenia wrogowi – tworzenie pierwszych organizacji konspiracyjnych (np. PLAN) i organizowanie akcji przeciwko Niemcom,  • bieda i brak żywności,  • trudności w zdobywaniu opału,  • zorganizowanie tajnego nauczania (tajnych kompletów),  • zdominowanie życia publicznego przez Niemców (niemieckie filmy w kinach, lokale i sklepy tylko dla Niemców...
Obraz
Notatka pod tematem lekcji z zeszłego tygodnia: BAJKA- krótka powiastka pisana wierszem lub prozą, której bohaterami są zwierzęta, rzadziej rośliny lub przedmioty, zawierające moralne pouczenie (morał), wypowiedziane wprost lub wynikające z treści utworu. Temat: Pisanie kulturalnego dialogu. 1. Oddanie sprawdzianów ze znajomości lektury Pawła Beręsewicza pt.,, Poczet psujów polskich''. i przeczytanie odpowiedzi. 2.. Opowiedzenie przez chętne osoby treści utworu Wiery Badalskiej pt. ,, Przepraszam smoku'' posługując się planem wydarzeń na stronie 41 /w podręczniku.  3. Przeczytanie wiersza z podziałem na role przez trzy, wybrane osoby i wręczenie rycerzowi rekwizytu oraz przebrania : 4. Przeczytanie pracy domowej ćw.2/ str.42, podręcznik i uzupełnienie jej: * W każdej, nawet trudnej sytuacji warto być odważnym. *Zawsze się powinno rozmawiać. *Nigdy nie należy krzyczeć. *Można pokonać nawet ,, smoka'' jeśli jest się kulturalnym i wierzy w wygraną. 5. Zad.3b/str.42...

J.polski, 1 LO, 25.11

 Temat: "Idź wyprostowany wśród tych, co na kolanach.” Antygona Sofoklesa jako studium godności                          ludzkiej. 1. Ćwiczenia językowe i frazeologiczne związane ze słowem godność.           Godność (propozycje uczniów): • poczucie własnej wartości,   • postępowanie zgodne z własnym sumieniem,   • szacunek dla samego siebie, 2. Ustalenie następujących kwestii:  • Kto i czyjej godności broni w utworze Sofoklesa?  • W jaki sposób bohaterowie bronią godności? Kreon:  jako władca: – jest nieugięty  – nie daje się nikomu przekonać  – odrzuca argumenty syna  – nie przyjmuje do wiadomości przepowiedni Tejrezjasza -  konsekwentnie trwa przy swoim postanowieniu jako mężczyzna: - nie może pogodzić się z faktem, że przeciwstawia mu się kobieta Antygona brata - nie godzi się na to, by jego zwłoki zostały zbezczeszczone  – r...

Klasa 5c 25.11.2023 r.

Obraz
 Temat nr 1: Morze Bałtyckie. 1 . Położenie Morza Bałtyckiego. 2. Cechy charakterystyczne dla Bałtyku. 3. Flora i Fauna Bałtyku. Podręcznik s. 91-97. Pytania podsumowujące 1. Opisz położenie Morza Bałtyckiego. 2.Wymień państwa leżące nad Bałtykiem. 3. Wymień cechy charakterystyczne Morza Bałtyckiego. 4. Dlaczego mówimy o Bałtyku jako morzu słonawym? 5. Co to jest morze śródlądowe? 6. Podaj przykład ssaków zamieszkujących Bałtyk. 7. Co Cię najbardziej zainteresowało w tym temacie? Temat nr 2: Gdańsk - jedno z najstarszych miast Polski. 1. Położenie Gdańska. 2. Gdańsk częścią Trójmiasta. 3. Zabytki i atrakcje turystyczne. Projekt do 9 grudnia 2023 r. Do wyboru jedno zadanie 1. Dlaczego woda morska jest słona? Które morze jest najbardziej słone? Dlaczego zasolenie  Bałtyku jest takie małe? 2. Przygotuj projekt o wybranym przedstawicielu świata zwierząt lub roślin związanym z  Bałtykiem. 3. Bursztyn – złoto Bałtyku. Przygotuj pracę na temat bursztynu w dowolnym kontekście, ...