JĘZYK POLSKI- KLASA 4B - 29 KWIETNIA
TEMAT: Poznajemy bohaterów lektury "Co tam u Ciumków?"
(odczytanie fragmentów opisujących bohaterów książki)
Barbara- mama, szczupła, krótkie ciemne włosy
Jan - tata, około 30 lat, gęste brązowe włosy, szczupły, wysoki, nosi okulary, pracuje często na komputrze
Kasia - młodsza siostra Grzesia,
Grzesiek - 7 lat, chodzi do szkoły
Książka przedstawia zabawne wydarzenia w rodzinie Ciumków. Wiele zawartych w lekturze sytuacji bawi nas i rozśmiesza do łez. "Co tam u Ciumków?" czyta się lekko i przyjemnie. Wielu z nas zdaje sobie sprawę z tego, że w każdej rodzinie pojawiają się śmieszne wydarzenia, które spotykają nas na co dzień.
TEMAT: Co nas śmieszy w lekturze "Co tam u Ciumków?"
Zabawne wydarzenia w książce:
1. Ziarnko fasoli w uchu Kasi.
2. Czerwone pomidory i bezpieczne przejście przez ulicę.
3. Lista zakazanych słów.
4. Zabawa w mówienie krótkich wyrazów.
5. Zabawa we Wszystkożera i zniszczony kożuch mamy.
6. Historia opowiadana przez tatę.
7. Promocja z wygraną hulajnogi w kartonie zielonego mleka.
8. Pies przybłęda na rodzinnej wycieczce rowerowej.
9. Szukanie skarbu - skarp-etki.
10. Przejście Kasi po chodnikowych płytkach.
TEMAT: Ćwiczenie w pisaniu listu.
Waterford, 29. 04. 2017r.
(miejscowość, data)
Drogi Kolego!
(nagłówek - zwrot grzecznościowy)
(odczytanie fragmentów opisujących bohaterów książki)
Barbara- mama, szczupła, krótkie ciemne włosy
Jan - tata, około 30 lat, gęste brązowe włosy, szczupły, wysoki, nosi okulary, pracuje często na komputrze
Kasia - młodsza siostra Grzesia,
Grzesiek - 7 lat, chodzi do szkoły
Książka przedstawia zabawne wydarzenia w rodzinie Ciumków. Wiele zawartych w lekturze sytuacji bawi nas i rozśmiesza do łez. "Co tam u Ciumków?" czyta się lekko i przyjemnie. Wielu z nas zdaje sobie sprawę z tego, że w każdej rodzinie pojawiają się śmieszne wydarzenia, które spotykają nas na co dzień.
TEMAT: Co nas śmieszy w lekturze "Co tam u Ciumków?"
Zabawne wydarzenia w książce:
1. Ziarnko fasoli w uchu Kasi.
2. Czerwone pomidory i bezpieczne przejście przez ulicę.
3. Lista zakazanych słów.
4. Zabawa w mówienie krótkich wyrazów.
5. Zabawa we Wszystkożera i zniszczony kożuch mamy.
6. Historia opowiadana przez tatę.
7. Promocja z wygraną hulajnogi w kartonie zielonego mleka.
8. Pies przybłęda na rodzinnej wycieczce rowerowej.
9. Szukanie skarbu - skarp-etki.
10. Przejście Kasi po chodnikowych płytkach.
TEMAT: Ćwiczenie w pisaniu listu.
Waterford, 29. 04. 2017r.
(miejscowość, data)
Drogi Kolego!
(nagłówek - zwrot grzecznościowy)
Dziękuję za otrzymane listy. Cieszę się, że u Ciebie wszystko w porządku. Często wpominam nasz wspólnie spędzony czas na wakacjach.
(wstęp, zdania wprowadzające,
pozdrowienia, cel listu, krótko 2-3
zdania)
|
U mnie nic nowego. Chodzę do szkoły i dużo się uczę, gdyż koniec roku zbliża się nieuchronnie. Chciałbym uzyskać na świadectwie dobre oceny. Z niecierpliwością czekam na wakacje, by spędzić je w Polsce. Na pewno się spotkamy i spędzimy miły czas, jak ostatnio, jeżdząc na rowerach do lasu, kapiąc się w jeziorze, czy grając w różne gry.
(informacje główne, które chcemy
przekazać w liście, dłuższa część
listu, rozwinięcie)
|
Pozdrawiam Cię gorąco (formuła kończąca list, pozdrowienia,
zwrot grzecznościowy)
|
Twój kolega Karol
(podpis)
|
P.S. Mam nowe gry, które przywiozę. (informacje, które przypomniały się nam już po napisaniu listu)
Zadanie domowe
Napisz list do rodziny Ciumków i zaproś ich do Irlandii. (Pamiętaj o formule listu, zwrotach grzecznościowych np: Was, Wam, Drodzy, Ciebie, Tobie)
Ważna informacja! Za tydzień zajęcia z języka polskiego są odwołane. Lekcje WOP-u według planu.