JĘZYK POLSKI- KLASA 4B - 29 KWIETNIA

TEMAT: Poznajemy bohaterów lektury "Co tam u Ciumków?"

(odczytanie fragmentów opisujących bohaterów książki)

Barbara- mama, szczupła, krótkie ciemne włosy

Jan - tata, około 30 lat, gęste brązowe włosy, szczupły, wysoki, nosi okulary, pracuje często na komputrze

Kasia - młodsza siostra Grzesia,

Grzesiek - 7 lat, chodzi do szkoły

Książka przedstawia zabawne wydarzenia w rodzinie Ciumków. Wiele zawartych w lekturze sytuacji bawi nas i rozśmiesza do łez. "Co tam u Ciumków?" czyta się lekko i przyjemnie. Wielu z nas zdaje sobie sprawę z tego, że w każdej rodzinie pojawiają się śmieszne wydarzenia, które spotykają nas na co dzień.

TEMAT: Co nas śmieszy w lekturze "Co tam u Ciumków?"

Zabawne wydarzenia w książce:

1. Ziarnko fasoli w uchu Kasi.
2. Czerwone pomidory i bezpieczne przejście przez ulicę.
3. Lista zakazanych słów.
4. Zabawa w mówienie krótkich wyrazów.
5. Zabawa we Wszystkożera i zniszczony kożuch mamy.
6. Historia opowiadana przez tatę.
7. Promocja z wygraną hulajnogi w kartonie zielonego mleka.
8. Pies przybłęda na rodzinnej wycieczce rowerowej.
9. Szukanie skarbu - skarp-etki.
10. Przejście Kasi po chodnikowych płytkach.

TEMAT: Ćwiczenie w pisaniu listu.


                                                                                                                        Waterford, 29. 04. 2017r.
                                                                                                                          (miejscowość, data)


                                                          Drogi Kolego!
                                                      (nagłówek - zwrot grzecznościowy)



            Dziękuję za otrzymane listy. Cieszę się, że u Ciebie wszystko w porządku. Często wpominam nasz wspólnie spędzony czas na wakacjach.
                                                                                 (wstęp, zdania wprowadzające,
                                                                                  pozdrowienia, cel listu, krótko 2-3
                                                                                  zdania)



           U mnie nic nowego. Chodzę do szkoły i dużo się uczę, gdyż koniec roku zbliża się nieuchronnie. Chciałbym uzyskać na świadectwie dobre oceny. Z niecierpliwością czekam na wakacje, by spędzić je w Polsce. Na pewno się spotkamy i spędzimy miły czas, jak ostatnio, jeżdząc na rowerach do lasu, kapiąc się w jeziorze, czy grając w różne gry.

                                                                                      (informacje główne, które chcemy
                                                                                       przekazać w liście, dłuższa część
                                                                                       listu, rozwinięcie)

                                                                                              
                                                                                                                                                                       




Pozdrawiam Cię gorąco                                       (formuła kończąca list, pozdrowienia,
                                                                              zwrot grzecznościowy)



                                                                                                                  
 Twój kolega Karol
         (podpis)



P.S. Mam nowe gry, które przywiozę. (informacje, które przypomniały się nam już po napisaniu listu)


Zadanie domowe
Napisz list do rodziny Ciumków i zaproś ich do Irlandii. (Pamiętaj o formule listu, zwrotach grzecznościowych np: Was, Wam, Drodzy, Ciebie, Tobie)

Ważna informacja! Za tydzień zajęcia z języka polskiego są odwołane. Lekcje WOP-u według planu.  









Popularne posty z tego bloga

Klasa 7, j.polski z 18 września

klasa 3 c z 25 stycznia

język polski, klasa 6b, 09.04.2022