KLASA 5B - JĘZYK POLSKI - LEKCJE Z 24 LUTEGO
TEMAT: SAMOTNOŚĆ DZIECI W DOMU DZIECKA NA PODSTAWIE WIERSZA EWY LIPSKIEJ.
1. Co nam daje rodzina? wypowiedzi uczniów
podręcznik str.259 wiersz "Dom dziecka", omówienie wiersza
podręcznik zad. 1, 2, 3b,c, 4/ str. 260
TEMAT: SPOTKANIE Z ZAIMKIEM.
podręcznik, zad. 1a, 2/ str. 167
podręcznik omówienie ramek ze str. 168 i wyjaśnienie odmiany zaimków przez przypadki
zad. 4/ str. 168 podręcznik (w zeszycie)
TEMAT: JAK MOŻEMY CHRONIĆ NASZĄ PLANETĘ?
1. zebranie wyrazów bliskoznacznych do słowa "planeta":
Matka Ziemia, glob ziemski, kula ziemska, ziemia, półkula, padół ziemski, kraina ziemska, świat, kontynent, kraj
2. dyskusja: Co my otrzymujemy od Ziemi? Co my dajemy Ziemi w zamian? (wypowiedzi uczniów)
3. praca w grupach na temat "jak długo rozkładają się śmieci?".Próba dobrania przez uczniów poprawnego czasu rozkładu: metalu, plastiku, szkła, papieru, gumy do żucia, pieluszki, odpadów organicznych, na przygotowanych przez nauczyciela kartkach
4. Ciekawostki
Zadanie domowe
1. Napisz postulat - apel, w którym przekażesz swoją chęć ochrony środowiska, Ziemi. (używamy formy rozkazującej np: ludzie obudźcie się, przestańcie, zrozumcie, zacznijcie...)
wyjaśnienie: co to jest postulat? - teza przyjęta bez dowodu, to, czego odgórnie się domagamy przy uzasadnieniu pewnych prawd; wymaganie, żądanie, wniosek, życzenie dotyczące spraw społecznych, politycznych lub ekonomicznych.
zeszyt ćwiczeń zaimek zad. 1/ str. 51
zad. 3 i 6/ str. 52
(dla chętnych!)
Wykonaj plakat dowolną techniką, w którym nawiążesz do ochrony naszej planety.
3 lutego omawiamy kolejną lekturę "Tomek w tarapatach", rozpoczniemy krótkim testem ze znajomości lektury.
1. Co nam daje rodzina? wypowiedzi uczniów
podręcznik str.259 wiersz "Dom dziecka", omówienie wiersza
podręcznik zad. 1, 2, 3b,c, 4/ str. 260
TEMAT: SPOTKANIE Z ZAIMKIEM.
podręcznik, zad. 1a, 2/ str. 167
podręcznik omówienie ramek ze str. 168 i wyjaśnienie odmiany zaimków przez przypadki
zad. 4/ str. 168 podręcznik (w zeszycie)
TEMAT: JAK MOŻEMY CHRONIĆ NASZĄ PLANETĘ?
1. zebranie wyrazów bliskoznacznych do słowa "planeta":
Matka Ziemia, glob ziemski, kula ziemska, ziemia, półkula, padół ziemski, kraina ziemska, świat, kontynent, kraj
2. dyskusja: Co my otrzymujemy od Ziemi? Co my dajemy Ziemi w zamian? (wypowiedzi uczniów)
3. praca w grupach na temat "jak długo rozkładają się śmieci?".Próba dobrania przez uczniów poprawnego czasu rozkładu: metalu, plastiku, szkła, papieru, gumy do żucia, pieluszki, odpadów organicznych, na przygotowanych przez nauczyciela kartkach
4. Ciekawostki
Zadanie domowe
1. Napisz postulat - apel, w którym przekażesz swoją chęć ochrony środowiska, Ziemi. (używamy formy rozkazującej np: ludzie obudźcie się, przestańcie, zrozumcie, zacznijcie...)
wyjaśnienie: co to jest postulat? - teza przyjęta bez dowodu, to, czego odgórnie się domagamy przy uzasadnieniu pewnych prawd; wymaganie, żądanie, wniosek, życzenie dotyczące spraw społecznych, politycznych lub ekonomicznych.
zeszyt ćwiczeń zaimek zad. 1/ str. 51
zad. 3 i 6/ str. 52
(dla chętnych!)
Wykonaj plakat dowolną techniką, w którym nawiążesz do ochrony naszej planety.
3 lutego omawiamy kolejną lekturę "Tomek w tarapatach", rozpoczniemy krótkim testem ze znajomości lektury.