kl.4b j.polski z 21 września
Temat:
Co się zdarzyło w lesie?
Pod. s. 26- 29, zad. 1-2.
1.Czytanie tekstu pt.” Samotnie w lesie”.
2. Ustalenie podstawowych informacji na temat świata
przedstawionego utworu.
3. Odszukanie informacji w tekście wskazujących na
przeżycia wewnętrzne bohaterki.
4. Praca w grupach.
Temat:
Pisownię „rz” można uzasadnić.
Pod. s. 29-31, zad. 1-5.
1.Obserwacja wyrazów pod kątem ich budowy i
znaczenia.
2. Poznanie zasady pisowni „rz” wymiennego.
3. Ćwiczenia utrwalające poznaną zasadę.
Zad. 3
morze – bo morski
szczerze – bo szczerość
rowerzystkami – bo rower
dobrze – bo dobroć
gitarze – bo gitara
lekturze – bo lektura
humorze – bo humor
wierzyły – bo wiara
na pogórzu – bo góra
zad. 5
harcerka – harcerze
starość – starzy
karły – karzeł
dworcowy – dworzec
bibliotekarka – bibliotekarz
kaptur – w
kapturze
szerokość – poszerzyć
pancerny -
pancerz
powtórka – powtórzenie
jezioro – w jeziorze
aktor – aktorzy
Temat:
Porozumiewamy się za pomocą znaków.
Pod. s. 32- 33, zad. 1-3.
1.Analiza przedstawionych sytuacji – rozpoznawanie
niewerbalnych środków komunikowania się.
2. Czytanie krótkiego tekstu popularnonaukowego i
sprawdzenie stopnia zrozumienia zawartych w nim treści.
znaki : strzałki, obrazki, mapa, ślady , miganie
światła, bębny, rogi, dzwony, dym, ogień, gesty, mimika, język migowy, pismo.
Człowiek różni się od zwierząt tym, że potrafi
mówić.
Najwcześniejszą odmianą pisma było pismo obrazkowe.
Alfabet wynaleziono w Palestynie w drugiej połowie
II tysiąclecia p.n.e.
Pismo alfabetyczne polega na zastąpieniu dźwięków
danego języka przez znaki zwane literami.
Zadanie
1.Kartka z ćwiczeniami zad. 1,2,3,4,5.
2. Nauczyć się recytować wierszyk „Pamiątka z
wakacji” na 28 września.
3. Proszę czytać lekturę „Daleki rejs”.