Klasa VIa WOP 09.12.2022 r.

 Temat: Krainy historyczno-geograficzne Polski. 

Cel lekcji:

- przypomnę sobie, czym są krainy historyczno-geograficzne oraz wskażę je na       mapie Polski, 

- zlokalizuję największe miasta poszczególnych krain, 

- przypomnę sobie różnicę między krainą historyczną a województwem, 

- zaznaczę na mapie krainę, z której pochodzi moja rodzina w Polsce. 


Pracowaliśmy z kartą pracy. Jeżeli ktoś nie wypełnił w całości karty pracy, proszę to zrobić w domu. 


Temat: Góry w Polsce, część 1. 

1. Góry Świętokrzyskie.

2. Sudety.

3. Karpaty

a) Tatry Wysokie

b) Tatry Zachodnie

4. Flora i fauna Tatr. 

5. Mieszkańcy Podhala. 

Cel lekcji: 

- poznam łańcuchy górskie znajdujące się na obszarze Polski i wskaże je na mapie, 

- dowiem się, że czynniki zewnętrzne takie jak woda, wiatr i duże wahania temperatury mają wpływ na wygląd i wysokość skał. 

Każdy uczeń otrzymał ponownie kartę z pasami rzeźby terenu, na której zaznaczył pas gór oraz oznaczył łańcuchy górskie (Sudety, Góry Świętokrzyskie i Karpaty). 






Wspólnie stworzyliśmy mapę myśli -GÓRY W POLSCE, którą zapisaliśmy w zeszycie. 

Podsumowanie:
Notatka dla nieobecnych podczas zajęć

W Polsce znajdują się trzy łańcuchy górskie: 
1. Góry Świętokrzyskie-góry niskie; jedne z najstarszych; Łysogóry są najwyższym pasmem w tych górach.
2. Sudety-góry o średniej wysokości składające się z kilku pasm rozdzielonych kotlinami: Karkonosze - najwyższe pasmo.
3. Karpaty - najmłodsze i najwyższe góry na obsarze Polski: Tatry najwyższe pasmo. 

W domu

Proszę sprawdzić nazwę i wysokość najwyższego szczytu Tatr w Polsce i poza jej granicami. 






Popularne posty z tego bloga

Klasa 7, j.polski z 18 września

klasa 3 c z 25 stycznia

język polski, klasa 6b, 09.04.2022