Klasa 4b WOP 7 i 14.09.2024 r.
Zajęcia rozpoczęliśmy od wzajemnego przedstawienia się i powiedzenia kilku zdań o sobie. Uczniowie otrzymali karty, które mogli wypełnić podczas zajęć lub w domu.
Jestem w czwartej klasie.
Co pozostaje?
- Mam swoich kolegów i koleżanki w klasie.
- Kontynuuję moją przygodę z językiem polskim.
- Nadal będę się uczyć interesujących rzeczy.
- Będę mieć dwie nowe nauczycielki.
- Będę mieć nowy, bardzo interesujący przedmiot – wiedzę o Polsce.
- Pojawią się oceny w skali od 1 do 6.
Jaka jest rola nauczyciela w mojej klasie?
Nauczyciel jest osobą, która wspiera mnie w moim uczeniu się, rozumie, że czasami mogę czegoś nie rozumieć lub potrzebować więcej czasu na przyswojenie pewnych wiadomości. Zawsze mam prawo powiedzieć, że czegoś nie rozumiem lub potrzebuję więcej czasu. Zawsze mam prawo wyrazić swój pogląd na dany temat.
Jakie są moje prawa i obowiązki jako ucznia?
- Wyrażać się z szacunkiem.
- Pytać nauczyciela, kiedy nie rozumiem słów lub danego tematu.
- Starać się pracować systematycznie i brać czynny udział w zajęciach.
Ocena | Kiedy otrzymuję taka ocenę? | |
celujący | 6 | Biegle posługujesz się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu różnych problemów i zadań, proponujesz nietypowe rozwiązania oraz podejmujesz się zadań wykraczających poza program nauczania w klasie ósmej. Jesteś aktywna/-y na lekcjach. |
bardzo dobry | 5 | Bardzo dobrze posługujesz się zdobytymi wiadomościami, potrafisz pracować samodzielnie i jesteś aktywna/-y na lekcjach. |
dobry | 4 | W dużej mierze opanowałeś/-aś wiadomości i umiejętności przewidziane programem nauczania, starasz się i jesteś aktywna/-y na lekcjach. |
dostateczny | 3 | Opanowałeś/-aś podstawowe wiadomości z WOP, ale potrzebujesz pomocy nauczyciela w interpretowaniu zjawisk i faktów historycznych. Jesteś mało aktywna/-y na zajęciach. |
dopuszczający | 2 | Masz duże braki w wiadomościach i umiejętnościach przewidzianych programem, a także masz trudności z pracą samodzielną. |
niedostateczny | 1 | Nie opanowałaś/-eś podstawowych wiadomości i umiejętności zawartych w programie |
O czym warto pamiętać, kiedy myślę o ocenach?
- Ocena nie jest celem. Uczę się, aby się rozwijać i rozumieć otaczający mnie świat.
- Oceniany jest efekt mojego nauczenia się materiału szkolnego, a nie ja jako człowiek.
- Moja lub czyjaś słabsza ocena nie powinna być powodem do dokuczania.
- Zawsze mogę poprawić swoją ocenę, jeśli mi na tym zależy.
- historii Polski,
- geografii Polski,
- tradycjach i szeroko pojętej kulturze.
- dzieje (wszystko to, co wydarzyło się w przeszłości),
- naukę (zajmującą się badaniem dziejów ludzi)
- Nie wszystkie źródła historyczne mają taką samą wartość dla historyka. Jednak każdy przedmiot, dokument czy budowla przekazuje informacje o przeszłości.
- Część źródeł historycznych jest dostępna dla większości ludzi, np. kościoły zbudowane przed wiekami, pozostałości murów obronnych.
- Inne źródła można zobaczyć lub poznawać w specjalnie do tego stworzonych instytucjach, np. w:archiwach, muzeach, skansenach.
Proszę przynieść na kolejne zajęcia jakąś małą pamiątkę rodzinną.