Matematyka 14/05/16
Klasa I
Ćwiczenie dodawania i odejmowania w
zakresie 0-20. Rozpoznawanie liczb parzystych i nieparzystych. Liczenie od
dowolnego miejsca kolejno i wspak.
Ćwiczenie 1. - proszę pozwolilć dzieciom
liczyć na palcach (patyczkach, kredkach etc.).
10 + .... = 16
5 +.... = 15 19 - .... =
10
10 + .... =
14 8 + ... =
18 17 - .... = 7
8 + 6 = .....
11 – 6 = ..... 8 + 8 – 7 = .....
9 + 5 =
..... 12 - 4 =
..... 7 + 6 + 4 = .....
7 + 8 =
..... 12 - 7
=..... 13 – 4 + 9 = .....
Ćwiczenie 2. Napisz liczby dwucyfrowe od najmniejszej do najwiekszej.
Ćwiczenie 3. Napisz liczby jednocyfrowe w kolejnosci od najwiekszej do najmniejszej.
Ćwiczenie 4. Spośród liczb 1-20 zakreśl na czerwono liczby parzyste. Jak się
nazywają liczby niezakreślone?
„Moje ćwiczenia
część 3” Str. 54 ćw. 1, 2,3; str. 59 ćw. 1 i 2; str. 68 ćw. 1 i 2. Zadanie domowe str. 49 ćw. 2 i 3; str. 50
ćw. 4.
________________________________________________________________
Klasa II: Figury
symetryczne. Czym się różnią figury? Figury płaskie i przestrzenne. Konstruowanie
sześcianu.(Część 1.)
Sześcian jest bryłą, której wszystkie ściany, a jest ich 6, są identycznymi
prostokątami. Czerwone punkty na rysunku powyżej to wierzchołki i jest ich 8.
Czarne linie to krawędzie i mamy ich 12.
Oto 11 siatek sześcianu, jeśli
wytniesz którąś z nich, zegniesz wzdłuż czarnych linii to otrzymasz sześcian.
Jeśli nie było Cię na zajęciach,
znajdziesz siatkę sześcianu w ćwiczeniach na stronie 63. Tutaj również masz gotową siatkę
sześcianu: http://www.bajkidoczytania.pl/img/szescian-siatka-do-sklejenia.pdf
„Moje ćwiczenia
MATEMATYKA część 2” Str. 16, 17, 18, 20, 22. Zadanie domowe str. 12/13 ćw. 1,
2, 3, 4.
________________________________________________________________________
Klasa IV
Ułamki zwykłe, porównywanie niektórych ułamków.
Ćwiczenie 1.
Czekolada
składała się z 28 kostek. Ewa zjadła 5, Adaś 3, a Basia 8 kostek. Jaką część
czekolady zjadło każde z dzieci? Jaka część pozostała?
Ćwiczenie 2.
Ćwiczenie 3.
Klasa VI
Działania w zbiorze liczb całkowitych.
Gwoli przypomniena:
Liczby naturalne to liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11,... Zbiór wszystkich liczb naturalnych oznaczamy symbolem N . Możemy zapisać:
N = { 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11,...}
Liczby dodatnie są to liczby większe od zera, czyli na osi liczbowej leżą po prawej stronie zera. Liczby dodatnie zapisujemy ze znakiem + (plus), np. +2, +5 lub bez znaku, np. 2, 5.Liczby ujemne są to liczby mniejsze od zera, czyli na osi liczbowej leżą po lewej stronie zera. Liczby ujemne zapisujemy ze znakiem – (minus), np. -2, -7.
A teraz NOWOŚĆ:
Liczby przeciwne są to takie
dwie liczby, których suma wynosi 0. Zapis a+b=0 oznacza, że a i b to liczby
przeciwne. Leżą na osi liczbowej w tej samej odległości od zera po przeciwnych
stronach.
Przykłady:
- Liczbą przeciwną do 4 jest -4.
- Liczbą przeciwną do -25 jest 25.
- Liczbą przeciwną do 0 jest 0.
Liczby całkowite to liczby naturalne oraz liczby do nich przeciwne. Zbiór wszystkich liczb całkowitych będziemy oznaczać symbolem Z. (od niem. Zahlen – liczby) W polskich szkołach podstawowych i średnich stosuje się jednak oznaczenie

Zbiór liczb całkowitych:
Z = { ..., -4, -3, -2, -1, 0, 1, 2,
3, 4, 5, 6, ...}
Przykłady interpretacji liczb ujemnych i dodatnich:
- + 5° to 5 stopni powyżej zera
- - 5° to 5 stopni poniżej zera
- + 100 zł to gotówka (kapitał)
- - 100 zł to dług (kredyt)
Uporządkuj podane liczby w kolejności rosnącej:
Rano temperatura wynosiła 8°C, a wieczorem spadła aż do -20°C. O ile stopni spadła temperatura?
Ćwiczenie 3.
Znajdź liczbę o 7 większą od: a) -5; b) -11 c) -101
Ćwiczenie 4.
Do liczby -5 dodaj liczbę przeciwną do liczby o 4 większej od -5.
Ćwiczenie 5.
Ile jest liczb całkowitych większych od -11 i mniejszych od 4?
Ćwiczenie 6.
Jaką liczbę należy wpisać w kratkę, aby równość była prawdziwa?
Gimnazjum
Kochani, tutaj znajdziecie:
1) SLOPE
& y- INTERCEPT https://www.youtube.com/watch?v=2BHzXItkByU
2) DISTANCE https://www.youtube.com/watch?v=gqr24wWUxXc
3) MIDPOINT https://www.youtube.com/watch?v=h9uqGItSHW4
A to dla Kuby: https://www.youtube.com/watch?v=smsKMWf8ZCs
Zadania dla studentów zaliczających w trybie eksternistycznym:
jowitapleskot@gmail.com