Matematyka 14/05/16



Klasa I

Ćwiczenie dodawania i odejmowania w zakresie 0-20. Rozpoznawanie liczb parzystych i nieparzystych. Liczenie od dowolnego miejsca kolejno i wspak.

Ćwiczenie 1. -  proszę pozwolilć dzieciom liczyć na palcach (patyczkach, kredkach etc.).

10 + .... = 16         5 +.... = 15          19 - .... = 10

10 + .... = 14         8 + ... = 18           17 - .... = 7

8 + 6 = .....      11 – 6 = .....        8 + 8 – 7 = .....

9 + 5 = .....      12 - 4 = .....         7 + 6 + 4 = .....

7 + 8 = .....      12 - 7 =.....          13 – 4 + 9 = .....

Ćwiczenie 2. Napisz liczby dwucyfrowe od najmniejszej do najwiekszej.

Ćwiczenie 3. Napisz liczby jednocyfrowe w kolejnosci od najwiekszej do najmniejszej.

Ćwiczenie 4. Spośród liczb 1-20 zakreśl na czerwono liczby parzyste. Jak się nazywają liczby niezakreślone?

„Moje ćwiczenia część 3” Str. 54 ćw. 1, 2,3; str. 59 ćw. 1 i 2; str. 68 ćw. 1 i 2.  Zadanie domowe str. 49 ćw. 2 i 3; str. 50 ćw. 4.

________________________________________________________________
Klasa II: Figury symetryczne. Czym się różnią figury? Figury płaskie i przestrzenne. Konstruowanie sześcianu.(Część 1.)
                                                            


Sześcian jest bryłą, której wszystkie ściany, a jest ich 6, są identycznymi prostokątami. Czerwone punkty na rysunku powyżej to wierzchołki i jest ich 8. Czarne linie to krawędzie i mamy ich 12.


Oto 11 siatek sześcianu, jeśli wytniesz którąś z nich, zegniesz wzdłuż czarnych linii to otrzymasz sześcian.
 
Jeśli nie było Cię na zajęciach, znajdziesz siatkę sześcianu w ćwiczeniach na stronie 63. Tutaj również masz gotową siatkę sześcianu: http://www.bajkidoczytania.pl/img/szescian-siatka-do-sklejenia.pdf

„Moje ćwiczenia MATEMATYKA część 2” Str. 16, 17, 18, 20, 22. Zadanie domowe str. 12/13 ćw. 1, 2, 3, 4.
 ________________________________________________________________________

Klasa IV

Ułamki zwykłe, porównywanie niektórych ułamków.


Ćwiczenie 1.
Czekolada składała się z 28 kostek. Ewa zjadła 5, Adaś 3, a Basia 8 kostek. Jaką część czekolady zjadło każde z dzieci? Jaka część pozostała?



Ćwiczenie 2. 

  

Ćwiczenie 3.
 

Klasa VI
Działania w zbiorze liczb całkowitych.
Gwoli przypomniena:

Liczby naturalne to liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11,... Zbiór wszystkich liczb naturalnych oznaczamy symbolem N . Możemy zapisać:

N = { 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11,...}

Liczby dodatnie są to liczby większe od zera, czyli na osi liczbowej leżą po prawej stronie zera. Liczby dodatnie zapisujemy ze znakiem + (plus), np. +2, +5 lub bez znaku, np. 2, 5.
Liczby ujemne są to liczby mniejsze od zera, czyli na osi liczbowej leżą po lewej stronie zera. Liczby ujemne zapisujemy ze znakiem – (minus), np. -2, -7.
A teraz NOWOŚĆ:

Liczby przeciwne są to takie dwie liczby, których suma wynosi 0. Zapis a+b=0 oznacza, że a i b to liczby przeciwne. Leżą na osi liczbowej w tej samej odległości od zera po przeciwnych stronach.


Przykłady:
  • Liczbą przeciwną do 4 jest -4.
  • Liczbą przeciwną do -25 jest 25.
  • Liczbą przeciwną do 0 jest 0.




Liczby całkowite to liczby naturalne oraz liczby do nich przeciwne. Zbiór wszystkich liczb całkowitych będziemy oznaczać symbolem 
Z. (od niem. Zahlen – liczby) W polskich szkołach podstawowych i średnich stosuje się jednak oznaczenie \mathbf C, żeby ułatwić skojarzenie z polską nazwą. My pozostaniemy przy Z ponieważ w irlandzkich szkołach stosowana jest ta notacja.
Zbiór liczb całkowitych:
                               Z = { ..., -4, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, ...}

Przykłady interpretacji liczb ujemnych i dodatnich:
  • + 5° to 5 stopni powyżej zera
  • - 5° to 5 stopni poniżej zera
  • + 100 zł to gotówka (kapitał)
  • - 100 zł to dług (kredyt)


Ćwiczenie 1.
Uporządkuj podane liczby w kolejności rosnącej: 

  a) 18, 6, 9,13, 2,7, 0,3b)12,18,16,6,105, 56
Ćwiczenie 2.
Rano temperatura wynosiła 8°C, a wieczorem spadła aż do -20°C. O ile stopni spadła temperatura?

Ćwiczenie 3.
Znajdź liczbę o 7 większą od: a) -5; b) -11 c) -101
Ćwiczenie 4.
Do liczby -5 dodaj liczbę przeciwną do liczby o 4 większej od -5.
Ćwiczenie 5.
Ile jest liczb całkowitych większych od -11 i mniejszych od 4?
Ćwiczenie 6.
Jaką liczbę należy wpisać w kratkę, aby równość była prawdziwa?
(−5)+12+(−3)+=0




Gimnazjum

Linear Equations: How to Find Slope, y-Intercept, Distance, Midpoint

Kochani, tutaj znajdziecie:
2) DISTANCE https://www.youtube.com/watch?v=gqr24wWUxXc
Zadania dla studentów zaliczających w trybie eksternistycznym:






jowitapleskot@gmail.com

Popularne posty z tego bloga

język polski, klasa 6b, 09.04.2022

język polski, klasa 5b, 27.03.2021

klasa 3 c z 25 stycznia