Język polski - klasa 4 a - lekcje z 23.09

Temat: Porozumiewamy się za pomocą znaków.

Podr. s. 32- 33, zadania 1,2, 3.
Notatka
znaki: ślady, gwizdek, mapa, obrazki, strzałki, miganie światłem (lusterka).
inne rodzaje znaków: trąby, rogi, dzwonek, bębny, ogień, dym, język migowy.  
pismo: alfabet Morse’a, arabskie, hieroglify, alfabet Braille'a.

Temat: Dialog Łucji z faunem.

Podr. s.34-36, zadania 1, 2, 3, 5.
Dialog = rozmowa
Zad. 3
- dobry wieczór,
- najmocniej przepraszam,
- proszę mi wybaczyć,
- bardzo mi przyjemnie,
- Miło mi pana poznać,
- A czy wolno mi zapytać.

Następnie uczniowie w parach pisali dalszy ciąg rozmowy między Łucją a faunem, stosując wybrane słownictwo z ramki (zad.5)

Temat: Kultura rozmowy.

Podr. s.37-38, zad. 1,2,3,4.

Zasady kulturalnego zachowania się przy powitaniu:
a)przywitanie się słowne np. „dzień dobry”
- mężczyzna powinien pierwszy powiedzieć np. „dzień dobry”,
- osoba młodsza powinna najpierw się przywitać,
- zawsze mówimy słowa powitania wchodząc do jakiegoś pomieszczenia,
- wypada, by osoba mniej ważna witała ważniejszą
b) podanie ręki
- kobieta podaje pierwsze rękę mężczyźnie,
- starszy podaje rękę młodszemu,
- dyrektor podległemu pracownikowi.

Zadanie domowe
Proszę czytać lekturę „Akademia pana Kleksa”.










Popularne posty z tego bloga

J. polski - klasa5b 8 września

Klasa 7, j.polski z 18 września

klasa 3 c z 25 stycznia