Klasa 4a - język polski - lekcje z dnia 7 października

Temat: Co za paczka?!

Podr. s.51-52 , zad. 1,2, 3,4.

Karta pracy
1.Utwórz kilka połączeń wyrazowych z rzeczownikiem  “paczka”.


największa
wysłana                                        paczka pocztowa
moja



spotkała się
zgrana                                          paczka przyjaciół
nasza

2. Odpowiedz krótko na pytania dotyczące sytuacji w wierszu Agnieszki Frączek „Paczka”.

Kiedy?   Wczoraj
Kto ?  Paczka
Do kogo? Do pani w okienku
Gdzie? Na poczcie
Po co? Żeby kupić znaczek z Małyszem

Wniosek:
Osoba mówiąca w utworze poetyckim wykorzystuje dwa znaczenia wyrazu „paczka” , by opisać sytuację, która zdarzyła się na poczcie. Odbiorca wiersza rozpoznaje bohaterów ukazanych zdarzeń po przeczytaniu ostatniej linijki utworu.


Temat: Jak kot w butach pomógł Jankowi zostać księciem?

Podr. s.52- 53, zad. 1-2.

Baśń (bajka) – jest to niewielkich rozmiarów utwór. Występują w nim postaci fantastyczne (wróżki, kot w butach), przedmioty fantastyczne (latający dywan),  wydarzenia fantastyczne (zamiana człowieka w skałę). Przyroda w baśni ma często cechy ludzkie. Utwór zazwyczaj kończy się szczęśliwie, dobro zwycięża zło. W każdej baśni splatają się postaci i wydarzenia prawdopodobne z fantastycznymi.


Temat: Piszemy wypowiedź o swoich zainteresowaniach.

Podr. s.61-62, zad. 1,3.

hobby – szczególne zamiłowanie do czegoś, ulubione zajęcie, któremu poświęca się cały wolny czas; konik.

Plan wypowiedzi:
1.Przedstawienie się.
2.Przedstawienie zainteresowań.
3.Opisanie sposobów rozwijania swojego hobby.
4.Opisanie osiągnięć.
5.Przedstawienie planów lub zamierzeń związanych ze swoimi zainteresowaniami.

Zadanie domowe
Napisz o sobie i swoich zainteresowaniach.
Przeczytaj „Akademię pana Kleksa”  na  14 października.




Popularne posty z tego bloga

język polski, klasa 6b, 09.04.2022

język polski, klasa 5b, 27.03.2021

klasa 3 c z 25 stycznia