KLASA 5A 12.05.2018
Lekcja 74
Temat: Rozumienie ze słuchu czyli czytanie na głos lektury "Katarynka" Bolesława Prusa.
Lekcja 75
Temat: Jak żył pan Tomasz i dlaczego nie lubił katarynek?
Przedstawienie postaci: mecenas na emeryturze, stary kawaler, mieszkaniec Warszawy.
- Wygląd zewnętrzny:
- twarz: rumiana, ozdobna szpakowatymi faworytami, siwe, łagodne oczy.
- ubiór: elegancki dżentelmen, dbający o swój wygląd. Latem nosił ciemnogranatowe palto, popielate spodnie, połyskujące buty i nieco zniszczony cylinder. W dzień pogodny trzymał w ręku laskę, a w pochmurny jedwabny parasol angielski.
- Usposobienie: spokojny, zrównoważony, flegmatyczny.
- Cechy charakteru i upodobania: uprzejmy, miły, życzliwy, szarmancki, sympatyczny; rozmiłowany w malarstwie, teatrze i operze. Jego mieszkanie przypominało galerię. Nienawidził katarynek, gdyż uważał, że "pełnił funkcję machiny i narzędzie rozboju"- jest zaprzeczeniem prawdziwej muzyki.
Obejrzenie krótkiego filmu o tym jak działa mechanizm katarynki i wysłuchanie muzyki z grajacego pudła.
https://www.youtube.com/watch?v=6eE8GY-KJT8
https://www.youtube.com/watch?v=1YzLeXxOQ74
https://www.youtube.com/watch?v=kA29YpaaK-Q
https://www.youtube.com/watch?v=_z8UTf2eEkY
Lekcja 76
Temat: Jaką rolę odegrała katarynka w życiu niewidomej dziewczynki?
Czego brakuje niewidomej dziewczynce.
Dyskusja na temat roli pana Tomasza:
- kiedy wkracza w życie niewidomej?
- czy dziewczynka zadaje sobie z tego sprawę?
- czy jej życie ulega zmianie?
- co dają sobie nawzajem?
Wniosek: Każdy człowiek potrzebuje drugiego człowieka
Praca domowa:
Dokończ historię niewidomej dziewczynki i pana Tomasza. Jak ona mogła się skończyć? Praca domowa od 5 do 10 zdań.
Temat: Rozumienie ze słuchu czyli czytanie na głos lektury "Katarynka" Bolesława Prusa.
Lekcja 75
Temat: Jak żył pan Tomasz i dlaczego nie lubił katarynek?
Przedstawienie postaci: mecenas na emeryturze, stary kawaler, mieszkaniec Warszawy.
- Wygląd zewnętrzny:
- twarz: rumiana, ozdobna szpakowatymi faworytami, siwe, łagodne oczy.
- ubiór: elegancki dżentelmen, dbający o swój wygląd. Latem nosił ciemnogranatowe palto, popielate spodnie, połyskujące buty i nieco zniszczony cylinder. W dzień pogodny trzymał w ręku laskę, a w pochmurny jedwabny parasol angielski.
- Usposobienie: spokojny, zrównoważony, flegmatyczny.
- Cechy charakteru i upodobania: uprzejmy, miły, życzliwy, szarmancki, sympatyczny; rozmiłowany w malarstwie, teatrze i operze. Jego mieszkanie przypominało galerię. Nienawidził katarynek, gdyż uważał, że "pełnił funkcję machiny i narzędzie rozboju"- jest zaprzeczeniem prawdziwej muzyki.
Obejrzenie krótkiego filmu o tym jak działa mechanizm katarynki i wysłuchanie muzyki z grajacego pudła.
https://www.youtube.com/watch?v=6eE8GY-KJT8
https://www.youtube.com/watch?v=1YzLeXxOQ74
https://www.youtube.com/watch?v=kA29YpaaK-Q
https://www.youtube.com/watch?v=_z8UTf2eEkY
Lekcja 76
Temat: Jaką rolę odegrała katarynka w życiu niewidomej dziewczynki?
Czego brakuje niewidomej dziewczynce.
Dyskusja na temat roli pana Tomasza:
- kiedy wkracza w życie niewidomej?
- czy dziewczynka zadaje sobie z tego sprawę?
- czy jej życie ulega zmianie?
- co dają sobie nawzajem?
Wniosek: Każdy człowiek potrzebuje drugiego człowieka
Praca domowa:
Dokończ historię niewidomej dziewczynki i pana Tomasza. Jak ona mogła się skończyć? Praca domowa od 5 do 10 zdań.