Klasa 4a j.polski z 26.10

Temat: Dobry pomysł, aby pomóc tym, którzy muszą się "schronić".

Podręcznik, B. Kosmowska  "Pomysł",s.65

Notatka w zeszycie:

Zad.1
Chłopiec ma babcię i dziadka, mieszka w domu z ogrodem.
Chłopiec opiekuje się zwierzętami ze schroniska.
Chłopiec ma na imię Eryk, lubi malować i kocha zwierzęta.

Temat: Ojej, jak to poprawnie zapisać?! O słowniku ortograficznym.

Podręcznik, s.67-68

Praca ze słownikiem ortograficznym.
- obserwacja zawartości i budowy słownika ortograficznego
- porównywanie różnych słowników ortograficznych
- wykonywanie ćwiczeń z podręcznika wymagających użycia słownika ortograficznego:

Zad.2a i b, s. 68
Zad.3a i 4, s.68 

Temat: Co za paczka?!

Podręcznik, A. Frączek "Paczka", s.51

 - Analizowanie wiersza, rozpoznawanie sensów dosłownych i przenośnych: paczka pocztowa i paczka pzyjaciół
- Uzupełnianie notatki:
Zad. 3b, s.51

Osoba  mówiącaw  utworze poetyckim wykorzystuje dwa znaczenia wyrazu "paczka", by opisać sytuację, która zdarzyła się na poczcie. Odbiorca wiersza rozpoznaje bohaterów ukazanych zdarzeń po przeczataniu ostatniej linijki  utworu.

Zadanie domowe:
Dla chętnych:  Zad.4b, s.68
Proszę czytać "Poczet psujów polskich" P. Beręsewicza

Spotykamy się ponownie 9 października.

Popularne posty z tego bloga

J. polski - klasa5b 8 września

Klasa 7, j.polski z 18 września

klasa 3 c z 25 stycznia