14.03/ 1a
W związku z brakiem na stanie ćwiczeń i podręcznika (swój przydział oddałam uczennicy) zdjęcia stron z podręcznika są w dwóch wersjach (książka i ksero książki), które mogą się uzupełniać.
Temat: Jedna głoska, ale dwie litery - sz i cz.
Sz to jedna głoska, ale dwie litery. Cz to także jedna głoska, ale dwie litery.
Podziel wyrazy na sylaby, głoski i litery. Policz i wpisz do zeszytu , ile sylab, głosek i liter ma każdy wyraz.
mysz liczba sylab ........ liczba głosek ........... liczba liter ........... (odpowiedź: 1,3,4)
czapka liczba sylab ........ liczba głosek ......... liczba liter .......... (odpowiedź: 2,5,6)
pszczoła liczba sylab ....... liczba głosek .......... liczba liter .......... (odpowiedź: 2,6,8)
Ćw. 1,3 str.39.
Ćw. 1 str.44 (podręcznik).
Rodzic czyta dziecku sylaby i zrosty pokazując np. ołówkiem a dziecko śledzi wzrokiem. Następnie czytacie razem pokazując np.ołówkiem. Pobawcie się w odnajdywanie sylab tzn. rodzic czyta sylabę a dziecko ma ją odnaleźć i pokazać.
Czytanka str. 45.
Rodzic powoli czyta dziecku a dziecko śledzi tekst. Następnie czytacie wspólnie (jeśli jest potrzeba czytacie sylabami a potem całość wyrazu). Kolejny krok to dziecko czyta samo.
Odpowiedz na pytanie: jaką umowę zawarła mama ze Szczepanem? Co musi robić Szczepan aby jej przestrzegać?
Ćw. 1,2 str.40.
Zwróć uwagę na zapis liter drukowany i pisany. Przypominam, że pisanie zaczynamy od czerwonej kropki w kierunku strzałki. Zwróć uwagę na liniaturę.
Ćw. 1 str.46 (podręcznik).
Wskazówki do ćwiczeń jak do ćw. 1 str.44 (podręcznik). Można też czytać sylaby od tempa bardzo wolnego, jak poruszający się ślimak, do bardzo szybkiego, jak błyskawica.
Czytanka str.47
Wskazówki do ćwiczeń jak do czytanki wcześniej.
Zadanie do czytanki
Zapisz do zeszytu jak najwięcej wyrazów zawierających dwuznaki sz i cz równocześnie.
Ćw. 1,2 str.41.
Wskazówki do ćwiczeń jak do ćw. ze str.40.
W razie pytań jesteśmy w kontakcie na WhatsAap.
Pozdrawiam
Temat: Jedna głoska, ale dwie litery - sz i cz.
Sz to jedna głoska, ale dwie litery. Cz to także jedna głoska, ale dwie litery.
Podziel wyrazy na sylaby, głoski i litery. Policz i wpisz do zeszytu , ile sylab, głosek i liter ma każdy wyraz.
mysz liczba sylab ........ liczba głosek ........... liczba liter ........... (odpowiedź: 1,3,4)
czapka liczba sylab ........ liczba głosek ......... liczba liter .......... (odpowiedź: 2,5,6)
pszczoła liczba sylab ....... liczba głosek .......... liczba liter .......... (odpowiedź: 2,6,8)
Ćw. 1,3 str.39.
Ćw. 1 str.44 (podręcznik).
Rodzic czyta dziecku sylaby i zrosty pokazując np. ołówkiem a dziecko śledzi wzrokiem. Następnie czytacie razem pokazując np.ołówkiem. Pobawcie się w odnajdywanie sylab tzn. rodzic czyta sylabę a dziecko ma ją odnaleźć i pokazać.
Czytanka str. 45.
Rodzic powoli czyta dziecku a dziecko śledzi tekst. Następnie czytacie wspólnie (jeśli jest potrzeba czytacie sylabami a potem całość wyrazu). Kolejny krok to dziecko czyta samo.
Odpowiedz na pytanie: jaką umowę zawarła mama ze Szczepanem? Co musi robić Szczepan aby jej przestrzegać?
Ćw. 1,2 str.40.
Zwróć uwagę na zapis liter drukowany i pisany. Przypominam, że pisanie zaczynamy od czerwonej kropki w kierunku strzałki. Zwróć uwagę na liniaturę.
Ćw. 1 str.46 (podręcznik).
Wskazówki do ćwiczeń jak do ćw. 1 str.44 (podręcznik). Można też czytać sylaby od tempa bardzo wolnego, jak poruszający się ślimak, do bardzo szybkiego, jak błyskawica.
Czytanka str.47
Wskazówki do ćwiczeń jak do czytanki wcześniej.
Zadanie do czytanki
Zapisz do zeszytu jak najwięcej wyrazów zawierających dwuznaki sz i cz równocześnie.
Ćw. 1,2 str.41.
Wskazówki do ćwiczeń jak do ćw. ze str.40.
Zadanie domowe
Karty pracy str. 42, 43. Proszę zrobić zdjęcie wykonanych zadań i wysłać na e-mail: rzeczkowska.terapia@gmail.com lub na prywatne konto w WhatsAap.W razie pytań jesteśmy w kontakcie na WhatsAap.
Pozdrawiam