Klasa Vb, język polski, 10.10.20

 Lekcja 15

Temat: Dyktando klasowe.

Lekcja 16

Temat: Jak Bóg stworzył świat?

Podręcznik, str. 34

Burza mózgów. Omówienie czytanki.

Narusyj piktogram, czyli ilustraję w kwadracie, przedstawiającą jeden z dni stworzenia świata przez Boga.

A oto kilka prac naszych uczniów:






Obejrzyj film o powtaniu świata według Księgi Rodzaju z Biblii.


Lekcja 17
Temat: Jak rozumiem wiersz Jana Twardowskiego "Który stwarzasz jagody"?

Podręcznik, str. 39

Notatka do zeszytu:

Ten wiersz ma formę modlitwy.  W pierwszej części poeta opisuje piękno stworzenia świata przez Boga, a w drugiej jest prośba o to, aby wszystko było cudownie proste i piękne, też i pozeja, jak stworzony świat.

Rozmowa z uczniami:
Spójrz na zdjęcia i ilustracje. Piękno tego świata tkwi w prostocie i w małych rzeczach, które tworzą całość. Bez jagód, ślimaka, chrząszcza, zawijca i innych cudownych małych roślin i istot nie byłoby całego lasu.

Czy masz czas choćby na chwilkę, aby zatrzymać się nad tymi cudami stworzonymi przez Boga i się nimi zachwycić. Przecież one są takie ulotne, chwilowe.












Praca domowa:
Zadanie 5, str. 40, podręcznik.
Opowiadanie uczeniowie powinni napisać na kartce A4 w linię.
Proszę, aby praca była samodzielna.









Popularne posty z tego bloga

język polski, klasa 6b, 09.04.2022

język polski, klasa 5b, 27.03.2021

klasa 3 c z 25 stycznia