Klasa Vb, język polski, 10.10.20
Lekcja 15
Temat: Dyktando klasowe.
Lekcja 16
Temat: Jak Bóg stworzył świat?
Podręcznik, str. 34
Burza mózgów. Omówienie czytanki.
Narusyj piktogram, czyli ilustraję w kwadracie, przedstawiającą jeden z dni stworzenia świata przez Boga.
A oto kilka prac naszych uczniów:
Obejrzyj film o powtaniu świata według Księgi Rodzaju z Biblii.
Lekcja 17
Temat: Jak rozumiem wiersz Jana Twardowskiego "Który stwarzasz jagody"?
Podręcznik, str. 39
Notatka do zeszytu:
Ten wiersz ma formę modlitwy. W pierwszej części poeta opisuje piękno stworzenia świata przez Boga, a w drugiej jest prośba o to, aby wszystko było cudownie proste i piękne, też i pozeja, jak stworzony świat.
Rozmowa z uczniami:
Spójrz na zdjęcia i ilustracje. Piękno tego świata tkwi w prostocie i w małych rzeczach, które tworzą całość. Bez jagód, ślimaka, chrząszcza, zawijca i innych cudownych małych roślin i istot nie byłoby całego lasu.
Czy masz czas choćby na chwilkę, aby zatrzymać się nad tymi cudami stworzonymi przez Boga i się nimi zachwycić. Przecież one są takie ulotne, chwilowe.
Zadanie 5, str. 40, podręcznik.
Opowiadanie uczeniowie powinni napisać na kartce A4 w linię.
Proszę, aby praca była samodzielna.