Kl.4b - j.pol.- 5 czerwca 2021

 Temat: Wyrazy z literą „ż”, których pisownię trzeba zapamiętać. 

1. Zapoznanie się z opowieścią zawierającą wyrazy z „ż” niewymiennym - podręcznik str. 282. Opowiadanie historyjki z uwzględnieniem wyrazów z „ż”.

2. Ćwiczenia w zapamiętaniu wyrazów z „ż” niewymiennym - ksero oraz zad.2 str.111 (zeszyt ćwiczeń).

Temat: Po co nam spójnik? Zdanie pojedyncze i zdanie złożone.

1. Powtórzenie wiadomości o orzeczeniu, zdaniu i równoważniku zdań (ćw.1 str.346).

2. Wprowadzenie pojęcia „spójnik” (tabela - str. 347) oraz wykonanie ćwiczeń (zad. 2, 3, 4 str. 347).

3. Przecinek w zdaniu stawiamy:

- między wyrazami odpowiadającymi na to samo pytanie - najczęściej są to wyliczenia, np. Ola, Franek, Magda przygotowują program artystyczny (trzy wyrazy odpowiadające na pytanie „kto?”).

- przecinka nie stawiamy między wyrazami, które odpowiadają na różne pytania, np. Zgubiłam moją (czyją?) ulubioną (jaką?) spinkę.

- zazwyczaj przed spójnikami: ale, jednak, więc, zatem, toteż, lecz, bo, ponieważ, dlatego, gdyż, aby

- zazwyczaj przecinka nie stawiamy przed spójnikami: i, oraz, ani, lub, albo

4. Wprowadzenie pojęć „zdanie pojedyncze” i „zdanie złożone”.

5. Ćwiczenia utrwalające poznany materiał gramatyczny (ćw. 1,2 str.130 - zeszyt ćwiczeń).

Temat: Czas na zmiany. 

1. Przeczytanie wiersza Juliana Tuwima „Dyzio marzyciel”.

2. Opisanie sytuacji ukazanej w utworze ( ćw.1 str.309)

Bohater utworu leży na łące i obserwuje niebo oraz płynące po nim chmury. Dyzio marzy i żałuje, że puszyste chmury w różnych kolorach nie są słodyczami, lodami, ciastkami, a niebo to nie tort czekoladowy. Wówczas w jego przekonaniu świat byłby piękniejszy. 

3. Wykonanie zadania 1 z karty pracy (ksero).

4. Prezentacja prac. 

Zadanie domowe 

ćw. 1,4 str. 110 - 112, ćw. 1,3,4 str. 135 - zeszyt ćwiczeń 

Popularne posty z tego bloga

J. polski - klasa5b 8 września

Klasa 7, j.polski z 18 września

klasa 3 c z 25 stycznia