Klasa VIII WOP 11.12.2021 r.

 Temat: Napaść na Polskę.

1. Niemieckie przygotowania do wojny.

2. Polacy w przededniu wojny.

3. Wybuch wojny.

4. Przebieg walk. 

5. Dziwna wojna.

6. Napaść sowiecka. 

Cel lekcji: 

- poznam położenie międzynarodowe Polski w przededniu wybuchu II wojny światowej;

- poznam terminy: prowokacja gliwicka, plan „Fall Weiss”, wojna błyskawiczna, „dziwna wojna”,  

-zapoznam się z chronologią kampanii wrześniowej: 31 sierpnia 1939 r. – prowokacja gliwicka, 1 września 1939 r. – agresja III Rzeszy na Polskę, 3 września 1939 r. – wypowiedzenie wojny Niemcom przez Francję i Wielką Brytanię, 9 września 1939 r. – początek bitwy nad Bzurą, 17 września 1939 r. – napaść ZSRR na Polskę, 17/18 września 1939 r. – ewakuacja polskich władz państwowych do Rumunii, 28 września 1939 r. – kapitulacja Warszawy, 2–5 października 1939 r.

dowiem się o postawie: mjr. Henryka Sucharskiego, gen. Stefana Starzyńskiego, gen. Franciszka Kleeberga, gen. Juliusza Rómmla, Adolfa Hitlera, Józefa Stalina, , Edwarda Rydza-Śmigłego,

- poznam stosunek sił agresorów oraz broniącej się Rzeczypospolitej,

- spróbuję wyjaśnić przyczyny klęski Polski we wrześniu 1939 r.

Podręcznik s. 8-14.


Zadanie dla chętnych

Przeanalizuj, jak powinien zachować się rząd polski po agresji sowieckiej 17 września 1939 r. - następnie napisz Twoją opinię do obu wariantów (emigruje, pozostaje w kraju).

1. Problem - Jakie kroki powinien podjąć polski rząd po 17 września 1939 r.? 

2. Możliwe rozwiązania:

a) pozostać w kraju 

b) udać się na emigrację.

3. Podaj przynajmniej dwa cele, które powinny przyświecać polskiemu rządowi

4. Pozytywne skutki postępowania rządu

a) rząd pozostaje w kraju:

b) rząd emigruje:

5. Negatywne skutki rozwiązania

a) rząd pozostaje w kraju:

b) rząd emigruje:

Popularne posty z tego bloga

J. polski - klasa5b 8 września

Klasa 7, j.polski z 18 września

klasa 3 c z 25 stycznia