Klasa 4b, j. polski - 22.01.2022
Temat: Dyktando utrwalające poznane reguły ortograficzne.
Osoby, które nie pisały dyktanda, napiszą je w tę sobotę.
Temat: O zwyczajnych sprawach
w niezwykły sposób.
1. Wspólne
z uczniami wyjaśnienie zwrotów:
· „puścić parę z ust”
– przyznać się do czegoś, zdradzić tajemnicę, sekret
· „złapać kogoś na gorącym uczynku”
– przyłapać kogoś na czynności, której nie powinien robić
· „wziąć kogoś w krzyżowy ogień
pytań” – zadawać mnóstwo pytań
2. Wiersz
„Czajnik”, str.188
3. Zadanie
2, str. 188 – podręcznik:
Przepis wykonania herbaty –
uczniowie wspólnie z nauczycielem podają przepis na dobrą herbatę.
Rozmowa o różnych sposobach
parzenia herbaty.
4. Ponowne
odczytanie wiersza.
5. Porównanie
instrukcji/przepisu parzenia herbaty z treścią przeczytanego wiersza.
6. Różnice
miedzy przepisem a utworem „Czajnik”
Notatka do zeszytu:
W wierszu „Czajnik” parzenie wody zostało pokazane w
niezwykły sposób. Czajnik ożył i zachowuje się jak osoba. Przedstawiony obraz w wierszu to obraz poetycki, czyli pokazane w
niecodzienny sposób myśli, uczucie i widzenie świata dzięki wyobraźni.
7. Zadanie 4, str. 189 – wspólnie w klasie.
8. Zadanie
domowe: Zadanie 3, str. 189 – na kartce.
Temat: Pisownia wyrazów
zakończonych na „-ów”, „-ówka”, „-ówna”.
1. Podręcznik
, str. 190 – wypisywanie wyrazów zakończonych na: (dopisywanie innych wyrazów)
- ów |
-ówka |
Kraków
|
Grochówka Kremówka Parówka Koszykówka Krzyżówka Drożdżówka pocztówka
|
2. Notatka
do zeszytu:
Ó piszemy w wyrazach zakończonych na : -ów, -ówka,
-ówna, na przykład Rzeszów, temperówka, Bobrówna
Wyjątki: skuwka, zasuwka, wsuwka
Zadanie domowe:
1. Ćwiczenia
1-4 str. 58 – zeszyt ćwiczeń
Zagraj w grę: link podany na grupie whatsapp