Kl.6b-j.pol.-24.09.22

 Temat: Jaką funkcję pełnią czasowniki w stronie czynnej i biernej. 

1. Przypomnienie wiadomości o czasownikach dokonanych i niedokonanych. 

2. Wykonanie ćw.8 str.31.  Przeczytanie wiadomości z ramki (s.31) oraz zanotowanie najważniejszych informacji. 

3. Przekształcamy zdania z konstrukcji czynnej na konstrukcję bierną (ćw.9 s.32).

4. Czasowniki przechodnie i czasowniki nieprzechodnie - ćwiczenia.

Temat: Warto być sobą. 

1. Poznanie tekstu A. Yerkes „Jestem”.

2. Analiza budowy poszczególnych akapitów. Układanie pytań do tekstu.

3. Charakteryzowanie osoby mówiącej w tekście. 

4. Wzorując się na tekście „Jestem” uczniowie dopisują w zeszycie zakończenia podanych zdań: 

Jestem ogrodnikiem... Jestem informatykiem ...itd.

5. Swobodne wypowiedzi uczniów na temat piosenki („Ja to ja”- Paktofonika) i szukanie analogii między problematyką lekcji, tekstem A. Yerkes a wysłuchanym utworem hip-hopowym. 

6. Rozmowa na temat, co to znaczy być sobą. Kiedy łatwo jest być sobą, a kiedy jest to trudne?

Temat: Czytamy wiersze naszych rówieśników. 

1. Odczytanie wierszy i określenie tematyki utworów. 

2. Analiza i interpretacja wybranych tekstów - praca w grupach.

3. Rozmowa na temat problemów poruszanych przez młodych ludzi w poezji.

ZADANIE DOMOWE

zad.4 str.31 (podręcznik)

Przygotuj się na sprawdzian z czasownika (tabela str.28). 

Popularne posty z tego bloga

J. polski - klasa5b 8 września

Klasa 7, j.polski z 18 września

klasa 3 c z 25 stycznia