J.polski, Klasa 8 - 11,25 marca

 Temat: Zabiegi retoryczne w przemówieniu Majora - "Folwark zwierzęcy" G. Orwella.

Podręcznik, s. 190

1. Analiza przemówienia Majora.

2. Omówienie pieśni śpiewanej przez bohatera.

3. Uzupełnianie schematu - zad.2, s.193 w zeszycie.


Temat: Dlaczego nie mówimy o tym, co nas boli otwarcie? Stanisław Sojka "Tolerancja".

Podręcznik, s.194

1. Wysłuchanie piosenki "Tolerancja " w wykonaniu Stanisława Sojki.

2. Omówienie treści zawartych w utworze.

3. Interpretacja fr. odnoszących się do Biblii.

4. Odczytanie przesłania zawartego w refrenie.


Temat: „Dla całego świata możesz być nikim, dla kogoś możesz być całym światem”. O miłości Małego Księcia do róży. 




Temat:  „Umiej być przyjacielem – znajdziesz przyjaciela”.

Odpowiedzi na pytania, jak rodziła się przyjaźń między Małym Księciem a lisem:

 • W jakich okolicznościach doszło do spotkania Małego Księcia i lisa? (nawiązanie do poprzedniego rozdziału) • Jak zachowywał się lis, a jak – Mały Książę? 

• Znaczenie jakich pojęć wyjaśnił lis Małemu Księciu?

 • Jak miał przebiegać proces „oswajania”? 4. Rozmowa o tym, co dzięki przyjaźni zyskał Mały Książę, a co – lis. 

Wnioski z dyskusji uczniowie mogą zapisać w zeszycie, np. Mały Książę wiele się nauczył od lisa, pojął, czym jest przyjaźń, a czym miłość, zrozumiał, że kocha różę. Lis zyskał coś „ze względu na kolor zboża”, które odtąd zawsze będzie mu się kojarzyło z przyjacielem.


Temat: Losy Żydów w okupowanej Warszawie.

Podręcznik, s.217

Zadanie 2 i 3, s.220 w zeszycie.

Zadanie domowe:

Napisz w dowolnej formie pracę pisemną, w której rozwiniesz jedną z myśli: • „Dla całego świata możesz być nikim, dla kogoś możesz być całym światem''.


Popularne posty z tego bloga

J. polski - klasa5b 8 września

Klasa 7, j.polski z 18 września

klasa 3 c z 25 stycznia