klasa 4a - język polski - 24 lutego
1.Czas akcji: wydarzenia
rozgrywają się współcześnie w XXI wieku. Akcja rozpoczyna się jesienią (o czym świadczą opisy przyrody),
a kończy w ostatnich dniach marca.
2. Miejsce akcji:
dom Pawła i Kuby, szkoła i droga do niej, sklep.
3. Bohaterowie:
Paweł, Kuba (Tajemniczy Dżejms), mama, Grzesiek, Bartek, dziadek, tata.
4. Wydarzenia
1) Otrzymanie listu
od Tajemniczego Dżejmsa.
2) Odpowiedź na
list.
3) Rysowanie w
szkole portretu taty.
4) Imieniny Bartka.
5) Poszukiwanie
taty.
6) Wysłanie zdjęcia
taty Tajemniczemu.
7) Obraza kolegów.
8) Zgoda.
9) Wizyta ciotki Sylwii.
10) Odchudzanie
Kuby.
11) Prezent od Dżejmsa
– mapa świata.
12) Prezent pod
choinkę od Kuby – książka o podróżach.
13) Ferie
świąteczne.
14) Choroba Kuby.
15) Brak listów od
Dżejmsa.
16) Jedynka z
matmy.
17) Paweł odkrywa
tajemnicę Kuby.
18) Próba nakrycia.
19) Choroba Pawła.
20) Przyjazd
dziadka.
21) Zgoda braci.
5. Narracja. (Kto
jest narratorem?)
Narratorem jest
główny bohater Paweł – narracja pierwszoosobowa.
Temat: Jacy są bracia?
Problem postawiony
w temacie lekcji: Jacy są bracia?
Rozwiązaliśmy za
pomocą metaplanu, pracując w grupach.
Problem: Jacy są bracia?
|
Jak jest? Jak
być powinno?
…………………. ……………………
…………………. ……………………
…………………. ……………………
…………………. ……………………
Dlaczego nie jest tak, jak być powinno?
……………………………..
…………………………….
…………………………….
…………………………….
Wnioski
…………………………..
…………………………..
………………………….
…………………………
Zadanie domowe:
Proszę uzupełnić
ćwiczenia
Str. 6,7,8,9.
Str. 26-27.
Str. 32-33.
Str. 37,38,39.