Klasa 6 j. polski lekcje z 10 marca

Temat:  Co  zrobić,  by  obudzić  śpiących  rycerzy?

Podręcznik s. 194.
Kontynuacja  lekcji  z   24  lutego.

Zadanie 4a  s.197


Co  obecnie  zniewala  ludzi?
Jak  powinno  być?
Co  ludzie  mogą  zrobić,  żeby  świat  był  lepszy?
Niszczenie  środowiska  naturalnego
Powinniśmy  szanować  naszą  planetę
Należy  segregować  odpady, dbać  o  cy
Choroby  I  uzależnienia
Powinniśmy  wyznaczać  sobie  granice
Nałeży  być  otwartym  na  innych,  mieć  przyjaciół I  umieć  radzić  sobie  z  problemami
Wojny  I  konflikty
Powinniśmy  dbać  o  pokój,
Powinniśmy  pamiętać  z  historii, że  wojna  to  zło  I  nauczyć  rozwiązywać  konflikty  pokojowo
technologia
Umiejętne  korzystanie  z  technologii
Wykorzystywać  technologię  dla  dobra  ludzkości,  aby  się  rozwijać,  w  dobrym  celu



Temat: Jak  się  odmieniają  rzeczowniki  iprzymiotniki?

Podręcznik  s.  200.

Powtórzenie  wiadomości o  przymiotniku  i rzeczowniku: pytania, odmiana, rodzaje, stopniowanie  przymiotników.

Odmiana  przez  przypadki wyrażenia " zielony  kot"  w  liczbie  pojedynczej  I  mnogiej.
Zeszyt  ćwiczeń  s.  66 -69  ćwiczenia : 2,4, 5,6, 8,9.


Temat: Do  boju  z  pieśnią  na  ustach.

Podręcznik  s.  204 - 206

codzienność  partyzanta: nie  było  łatwo,  ale  wykonują  swoje  zadanie  z  zapałem,
cechy  partyzanta:  odważni,  pewni  zwycięstwa,  spokojni, gotowi  zginąć  za  ojczyznę,  żyją  w  surowych  warunkach
rola  przyrody: wierzby  czują  żal  i  smutek, tak  jak  ludzie  czują, wiatr  daje  im  wytchnienie  od  gorąca,  przynosi  ulgę

Zadanie 3 s. 206

Pieśni  żołnierskie:
- podtrzymywały  na  duchu
-zagrzewały  do  walki
- jednoczyły  walczących
-wyolbrzymiały  role  żołnierzy
- wyrażały  tęsknotę  i  marzenia

Uczniowie  otrzymali  lekturę  "Władca  Lewawu" do  przeczytania  na  7  kwietnia.




Popularne posty z tego bloga

J. polski - klasa5b 8 września

Klasa 7, j.polski z 18 września

klasa 3 c z 25 stycznia