Klasa 6 j. polski lekcje z 10 marca
Temat: Co zrobić, by obudzić śpiących rycerzy?
Podręcznik s. 194.
Kontynuacja lekcji z 24 lutego.
Zadanie 4a s.197
Temat: Do boju z pieśnią na ustach.
Podręcznik s. 204 - 206
codzienność partyzanta: nie było łatwo, ale wykonują swoje zadanie z zapałem,
cechy partyzanta: odważni, pewni zwycięstwa, spokojni, gotowi zginąć za ojczyznę, żyją w surowych warunkach
rola przyrody: wierzby czują żal i smutek, tak jak ludzie czują, wiatr daje im wytchnienie od gorąca, przynosi ulgę
Zadanie 3 s. 206
Pieśni żołnierskie:
- podtrzymywały na duchu
-zagrzewały do walki
- jednoczyły walczących
-wyolbrzymiały role żołnierzy
- wyrażały tęsknotę i marzenia
Uczniowie otrzymali lekturę "Władca Lewawu" do przeczytania na 7 kwietnia.
Podręcznik s. 194.
Kontynuacja lekcji z 24 lutego.
Zadanie 4a s.197
Co obecnie zniewala
ludzi?
|
Jak powinno być?
|
Co ludzie mogą
zrobić, żeby świat
był lepszy?
|
Niszczenie środowiska naturalnego
|
Powinniśmy szanować naszą
planetę
|
Należy segregować odpady, dbać o cy
|
Choroby I uzależnienia
|
Powinniśmy wyznaczać sobie
granice
|
Nałeży być otwartym
na innych, mieć
przyjaciół I umieć radzić
sobie z problemami
|
Wojny I konflikty
|
Powinniśmy dbać o
pokój,
|
Powinniśmy pamiętać z
historii, że wojna to
zło I nauczyć
rozwiązywać konflikty pokojowo
|
technologia
|
Umiejętne korzystanie z
technologii
|
Wykorzystywać technologię dla
dobra ludzkości, aby
się rozwijać, w
dobrym celu
|
Temat: Jak się odmieniają rzeczowniki iprzymiotniki?
Podręcznik s. 200.
Powtórzenie wiadomości o przymiotniku i rzeczowniku: pytania, odmiana, rodzaje, stopniowanie przymiotników.
Odmiana przez przypadki wyrażenia " zielony kot" w liczbie pojedynczej I mnogiej.
Zeszyt ćwiczeń s. 66 -69 ćwiczenia : 2,4, 5,6, 8,9.Temat: Do boju z pieśnią na ustach.
Podręcznik s. 204 - 206
codzienność partyzanta: nie było łatwo, ale wykonują swoje zadanie z zapałem,
cechy partyzanta: odważni, pewni zwycięstwa, spokojni, gotowi zginąć za ojczyznę, żyją w surowych warunkach
rola przyrody: wierzby czują żal i smutek, tak jak ludzie czują, wiatr daje im wytchnienie od gorąca, przynosi ulgę
Zadanie 3 s. 206
Pieśni żołnierskie:
- podtrzymywały na duchu
-zagrzewały do walki
- jednoczyły walczących
-wyolbrzymiały role żołnierzy
- wyrażały tęsknotę i marzenia
Uczniowie otrzymali lekturę "Władca Lewawu" do przeczytania na 7 kwietnia.