klasa 5a - język polski - z 20 października

Temat: A cóż te wiatry wyprawiają? J. Tuwim "Dwa wiatry"

Podr.s.64-66,  zad.  1, 2, 4.

Uczniowie kończyli zdania:
- Gdy dmucha silny wiatr, lubię...
- Gdy wieje leciutki wietrzyk, chciałbym...

 Jaki może być wiatr? 

- zachodni, porywisty, umiarkowany, północny, silny, słaby, halny.

Podawali wyrazy bliskoznaczne do wyrazu wiatr:
- wicher, podmuch, trąba powietrzna, tajfun, cyklon, wiaterek, wietrzyk, huragan, halny, zefirek, bryza, wichura


 Pytania nauczyciela:

- Czy wiersz wam się podoba czy też nie, dlaczego?
- Kto jest bohaterem tego wiersza?
- Co robią wiatry w wierszu Tuwima?
- Czym się różnią między sobą?

Praca z tekstem - uzupełnianie tabelki.

Co robił wiatr w polu?
Co robił wiatr w sadzie?
A co robią razem?
fiknął kozła, spadł, skoczył, zawiał, zaszybował, zakołował, przewrócił się, wpadł
liście pieścił i szeleścił
gonią chmury, ptaki, mkną, wplątują się, mylą śmigi, dmą płucami, łobuzują


Wiatr w polu: dynamiczny, aktywny, nieprzewidywalny, ruchliwy.
Wiatr w sadzie: cichy, spokojny, delikatny.


Zadanie domowe
1.Nauczę się recytować wiersz „Dwa wiatry” na 17 listopada.
2. Proszę przeczytać lekturę „Katarynka” podręcznik str. 303 – 3014, na 17 listopada.





Popularne posty z tego bloga

Klasa 7, j.polski z 18 września

klasa 3 c z 25 stycznia

język polski, klasa 6b, 09.04.2022