klasa 4b, język polski, 01.012.18 r.

Lekcja 40/41
Temat: Chwile na schodach szkoły - pisownia wyrazów z "ch".

Zadanie 1, str. 129, podręcznik, w zeszycie.
Zadanie 3, str. 130, podręcznik, w zeszycie

"Ch" piszemy:
-przed wszystkimi spółgłoskami: chrapać, pchła, chleb, jacht
-po literze s: schody, schnąć, schabowy, schodzić,
-na końcu wyrazu: piach, kożuch, śmiech, dach.

WYJĄTEK: DRUH

Zeszyt ćwiczeń, ćw. 1,2,3,4. str. 28-29

Praca domowa.
Napiszę w zeszycie po 3 własne przykłady wyrazów z "ch" do każdej z poznanej zasady ortograficznej. (razem 9 wyrazów).

Lekcja 42
Temat: "To jest dom najbardziej wesół, lecz niestety bez adresu" Poznajemy rym.

RYM - to jednakowe lub podobne brzmienie zakończeń wyrazów występujących zwykle na końcu wersów wiersza.

np. Żółw chciał pojechać koleją
Lecz koleje nie tanieją.                       To są te same zakończenia wyrazów: - eją
Żółwiom szkoda pieniędzy
"Pójdę pieszo będzie prędzej".            Podobne brzmienie zakończeń: ędzy - ędzej

Podręcznik, str. 147

Wiersz "Stara fotografia taty ma rymy.

patyk - Adriatyk        Płońskiem - Jońskie        Działdówką - żaglówką    śnie - mnie

Sochacinie - Principinie      zdjęcia - zajęcia

Napisz, które rymy są identyczne czyli dokładne, a które są zblizone brzmieniowo, czyli niedokładne.

Zeszyt ćwiczeń str. 35-36, ćw. 1, 2.

Praca domowa
ćw. 3, str. 36, zeszyt ćwiczeń
ZADANIE NA 6-tkę NA KARTCE
Napisz 2-4 strofowy wiersz własny rymowany.

Popularne posty z tego bloga

Klasa 7, j.polski z 18 września

klasa 3 c z 25 stycznia

język polski, klasa 6b, 09.04.2022