klasa 4b, język polski, 01.012.18 r.
Lekcja 40/41
Temat: Chwile na schodach szkoły - pisownia wyrazów z "ch".
Zadanie 1, str. 129, podręcznik, w zeszycie.
Zadanie 3, str. 130, podręcznik, w zeszycie
"Ch" piszemy:
-przed wszystkimi spółgłoskami: chrapać, pchła, chleb, jacht
-po literze s: schody, schnąć, schabowy, schodzić,
-na końcu wyrazu: piach, kożuch, śmiech, dach.
WYJĄTEK: DRUH
Zeszyt ćwiczeń, ćw. 1,2,3,4. str. 28-29
Praca domowa.
Napiszę w zeszycie po 3 własne przykłady wyrazów z "ch" do każdej z poznanej zasady ortograficznej. (razem 9 wyrazów).
Lekcja 42
Temat: "To jest dom najbardziej wesół, lecz niestety bez adresu" Poznajemy rym.
RYM - to jednakowe lub podobne brzmienie zakończeń wyrazów występujących zwykle na końcu wersów wiersza.
np. Żółw chciał pojechać koleją
Lecz koleje nie tanieją. To są te same zakończenia wyrazów: - eją
Żółwiom szkoda pieniędzy
"Pójdę pieszo będzie prędzej". Podobne brzmienie zakończeń: ędzy - ędzej
Podręcznik, str. 147
Wiersz "Stara fotografia taty ma rymy.
patyk - Adriatyk Płońskiem - Jońskie Działdówką - żaglówką śnie - mnie
Sochacinie - Principinie zdjęcia - zajęcia
Napisz, które rymy są identyczne czyli dokładne, a które są zblizone brzmieniowo, czyli niedokładne.
Zeszyt ćwiczeń str. 35-36, ćw. 1, 2.
Praca domowa
ćw. 3, str. 36, zeszyt ćwiczeń
ZADANIE NA 6-tkę NA KARTCE
Napisz 2-4 strofowy wiersz własny rymowany.
Temat: Chwile na schodach szkoły - pisownia wyrazów z "ch".
Zadanie 1, str. 129, podręcznik, w zeszycie.
Zadanie 3, str. 130, podręcznik, w zeszycie
"Ch" piszemy:
-przed wszystkimi spółgłoskami: chrapać, pchła, chleb, jacht
-po literze s: schody, schnąć, schabowy, schodzić,
-na końcu wyrazu: piach, kożuch, śmiech, dach.
WYJĄTEK: DRUH
Zeszyt ćwiczeń, ćw. 1,2,3,4. str. 28-29
Praca domowa.
Napiszę w zeszycie po 3 własne przykłady wyrazów z "ch" do każdej z poznanej zasady ortograficznej. (razem 9 wyrazów).
Lekcja 42
Temat: "To jest dom najbardziej wesół, lecz niestety bez adresu" Poznajemy rym.
RYM - to jednakowe lub podobne brzmienie zakończeń wyrazów występujących zwykle na końcu wersów wiersza.
np. Żółw chciał pojechać koleją
Lecz koleje nie tanieją. To są te same zakończenia wyrazów: - eją
Żółwiom szkoda pieniędzy
"Pójdę pieszo będzie prędzej". Podobne brzmienie zakończeń: ędzy - ędzej
Podręcznik, str. 147
Wiersz "Stara fotografia taty ma rymy.
patyk - Adriatyk Płońskiem - Jońskie Działdówką - żaglówką śnie - mnie
Sochacinie - Principinie zdjęcia - zajęcia
Napisz, które rymy są identyczne czyli dokładne, a które są zblizone brzmieniowo, czyli niedokładne.
Zeszyt ćwiczeń str. 35-36, ćw. 1, 2.
Praca domowa
ćw. 3, str. 36, zeszyt ćwiczeń
ZADANIE NA 6-tkę NA KARTCE
Napisz 2-4 strofowy wiersz własny rymowany.