klasa 5a - język polski z 23 lutego
Temat:
Jak , gdzie, kiedy, czyli co słychać u Wiktora.
Pod. s. 167 – 169,
zad. 1- 4.
1.Wyszukiwanie przysłówków w tekście.
2.Przypomnienie wiadomości o przysłówku.
3. Tworzenie związków czasownika z przysłówkami.
4. Stopniowanie przysłówków i rozpoznawanie stopni.
5.Wprowadzenie zasad pisowni „nie” z przysłówkami.
Temat:
O drodze, co nie ma końca – wiersz Joanny Kulmowej.
Pod. s. 169 – 171,
zad. 1- 5.
1.Przeczytanie wiersza.
2. Określenie tematu wiersza.
3. Analiza i interpretacja tekstu.
Temat:
W trosce o naturę.
Pod. s. 171 – 173,
zad. 1- 4.
1.Zapoznanie się z wypowiedziami młodych ekologów.
2.Wskazanie wspólnych cech i zainteresowań autorów
wypowiedzi.
3. Praca z tekstem.
4. Rozpoznawanie symboli związanych z ochroną
środowiska.
5.Rozmowa o stanie środowiska w najbliższym
otoczeniu.
Działania, które pomagają chronić środowisko:
- odnoszenie sprzętu elektronicznego do specjalnych
punktów,
- segregowanie śmieci,
- stosowanie żarówek energooszczędnych,
- poruszanie się komunikacją miejską,
- dbanie o zwierzęta,
- oszczędzanie energii i wody.
Ważna informacja!
Lekcje języka polskiego nie odbędą się 2
i 9 marca 2019 r.