klasa 5a - język polski z 23 lutego


Temat: Jak , gdzie, kiedy, czyli co słychać u Wiktora.

Pod. s. 167 – 169,  zad. 1- 4.

1.Wyszukiwanie przysłówków w tekście.
2.Przypomnienie wiadomości o przysłówku.
3. Tworzenie związków czasownika z przysłówkami.
4. Stopniowanie przysłówków i rozpoznawanie stopni.
5.Wprowadzenie zasad pisowni „nie” z przysłówkami.

Temat: O drodze, co nie ma końca – wiersz Joanny Kulmowej.

Pod. s. 169 – 171,  zad. 1- 5.

1.Przeczytanie wiersza.
2. Określenie tematu wiersza.
3. Analiza i interpretacja tekstu.

Temat: W trosce o naturę.

Pod. s. 171 – 173,  zad. 1- 4.

1.Zapoznanie się z wypowiedziami młodych ekologów.
2.Wskazanie wspólnych cech i zainteresowań autorów wypowiedzi.
3. Praca z tekstem.
4. Rozpoznawanie symboli związanych z ochroną środowiska.
5.Rozmowa o stanie środowiska w najbliższym otoczeniu.

Działania, które pomagają chronić środowisko:
- odnoszenie sprzętu elektronicznego do specjalnych punktów,
- segregowanie śmieci,
- stosowanie żarówek energooszczędnych,
- poruszanie się komunikacją miejską,
- dbanie o zwierzęta,
- oszczędzanie energii i wody.

Ważna informacja!
Lekcje języka polskiego nie odbędą się 2 i 9 marca 2019 r.


Popularne posty z tego bloga

Klasa 7, j.polski z 18 września

klasa 3 c z 25 stycznia

język polski, klasa 6b, 09.04.2022