klasa 4b, język polski, 09.03.2019 r.
Lekcja
Temat: Latać każdy może - "Kajko i kokosz". Szkoła latania".
KOMIKS - komiczny
comic Strip - komiczny pasek
COMICS - komiks (jako pojęcie)
Pojęcie to wymyślono dla pierwszych historyjek obrazkowych rysowanych 120 lat temu. Miały one postać pasków w gazetach i były komiczne czyli zabawne, humorystyczne.
KADR - obrazek w komiksie wkomponowany w planszę.
DYMKI:
1. OKRĄGŁY DYMEK Z OGONKIEM - mowa
2. OKRĄGŁY DYMEK, CHMURKA MYŚLOWA - myśl,
3. PROSTOKĄTNY DYMEK - narrator
BOHATEROWIE:
Kajko – niski, bardzo inteligentny i odważny. Najlepszy przyjaciel Kokosza. Uosobienie dobrych cech. W niektórych historiach walczy mieczem. Umie także strzelać z łuku.
Kokosz – dość tęgi i łysy przyjaciel Kajka. Jest obżartuchem, dość tchórzliwym, a także przesądnym, nie lubi, gdy mu się przeszkadza podczas posiłku. Bardzo silny.
Mirmił – kasztelan (w pierwszych komiksach książę) Mirmiłowa, o długich rudych wąsach. Mimo że z natury jest miły, zdarza mu się też puszyć, traktować innych z wyższością i być upartym.
Jaga – czarownica, ciotka Kokosza. Jest bardzo mądra i dysponuje magicznymi mocami (między innymi lata na miotle i przygotowuje czarodziejskie eliksiry). Od albumu Woje Mirmiła żona Łamignata. Ma gadającego kruka imieniem Gdaś.
Łamignat – zbój, przyjaciel Kajka i Kokosza o bardzo życzliwej, wrażliwej i przyjaznej naturze. Jego ulubione powiedzonko to Lelum polelum. Zawodowo okrada bogatych i wspomaga biednych. Ma maczugę, którą nazywa Bacikiem, i którą tylko on jest w stanie podnieść.
Lubawa – żona Mirmiła. O wiele wyższa i potężniejsza (fizycznie) od swojego męża, który jest jej często bardzo posłuszny. Zwykle stara się wybijać mu z głowy głupie pomysły strasząc go, że wyprowadzi się do swojej matki.
Praca domowa
Narysuj w zeszycie swoją ulubioną postać z komiksu.
Lekcja
Temat: Gramy w grę "Do Mirmiłowa".
Uczniowie byli podzieleni na grupy. Celem gry było odpowiadanie na pytania. W ten sposób można było zweryfikować znajomość lektury i uzyskać od dzieci krótki zarys świata przedstawionego komiksu: bohaterów, czasu akcji, wydarzeń.
Brawa dla zwycięzców.
Temat: Latać każdy może - "Kajko i kokosz". Szkoła latania".
KOMIKS - komiczny
comic S
COMICS - komiks (jako pojęcie)
Pojęcie to wymyślono dla pierwszych historyjek obrazkowych rysowanych 120 lat temu. Miały one postać pasków w gazetach i były komiczne czyli zabawne, humorystyczne.
KADR - obrazek w komiksie wkomponowany w planszę.
DYMKI:
1. OKRĄGŁY DYMEK Z OGONKIEM - mowa
2. OKRĄGŁY DYMEK, CHMURKA MYŚLOWA - myśl,
3. PROSTOKĄTNY DYMEK - narrator
BOHATEROWIE:
Kajko – niski, bardzo inteligentny i odważny. Najlepszy przyjaciel Kokosza. Uosobienie dobrych cech. W niektórych historiach walczy mieczem. Umie także strzelać z łuku.
Kokosz – dość tęgi i łysy przyjaciel Kajka. Jest obżartuchem, dość tchórzliwym, a także przesądnym, nie lubi, gdy mu się przeszkadza podczas posiłku. Bardzo silny.
Mirmił – kasztelan (w pierwszych komiksach książę) Mirmiłowa, o długich rudych wąsach. Mimo że z natury jest miły, zdarza mu się też puszyć, traktować innych z wyższością i być upartym.
Jaga – czarownica, ciotka Kokosza. Jest bardzo mądra i dysponuje magicznymi mocami (między innymi lata na miotle i przygotowuje czarodziejskie eliksiry). Od albumu Woje Mirmiła żona Łamignata. Ma gadającego kruka imieniem Gdaś.
Łamignat – zbój, przyjaciel Kajka i Kokosza o bardzo życzliwej, wrażliwej i przyjaznej naturze. Jego ulubione powiedzonko to Lelum polelum. Zawodowo okrada bogatych i wspomaga biednych. Ma maczugę, którą nazywa Bacikiem, i którą tylko on jest w stanie podnieść.
Lubawa – żona Mirmiła. O wiele wyższa i potężniejsza (fizycznie) od swojego męża, który jest jej często bardzo posłuszny. Zwykle stara się wybijać mu z głowy głupie pomysły strasząc go, że wyprowadzi się do swojej matki.
Praca domowa
Narysuj w zeszycie swoją ulubioną postać z komiksu.
Lekcja
Temat: Gramy w grę "Do Mirmiłowa".
Uczniowie byli podzieleni na grupy. Celem gry było odpowiadanie na pytania. W ten sposób można było zweryfikować znajomość lektury i uzyskać od dzieci krótki zarys świata przedstawionego komiksu: bohaterów, czasu akcji, wydarzeń.
Brawa dla zwycięzców.
WAŻNE INFORMACJE
Uczniowie, którzy napiali sprawdzian wiadomości z rzeczownika, czasownika i przymiotnika na ocenę niedostateczną lub mierną (1,2) bedą mogli poprawić się w sobotę 23 marca na ostatniej godzinie języka polskiego.
UWAGA!
23 MARCA kartkówka z przypadków! Proszę się przygotować!