kl.6 WOP lekcje z dnia 13 kwietnia

temat : Zimna wojna.


Uczeń zna:
§  doktrynę powstrzymywania sformułowaną w marcu 1947 roku przez prezydenta H. Trumana,
§  działalność NATO i Układu Warszawskiego,
§  założenia polityki równowagi sił,
§  etapy zimnej wojny,
§  przebieg wyścigu zbrojeń.

Uczeń potrafi:
§  zdefiniować terminu zimna wojna (rozumienie ogólne, jak i historyczne),
§  przeprowadzić analizę przyczyn zimnej wojny,
§  określić przełomowe fakty, związane z poszczególnymi etapami zimnej wojny.

Notatka
1. Podział powojennej Europy.
2. Dwa państwa niemieckie.
3. Początek zimnej wojny.
4. Rywalizacja USA i ZSRR.


Po zakończeniu II wojny światowej pogorszyły się stosunki między państwami koalicji antyhitlerowskiej. Doprowadziło to do rozpoczęcia zimnej wojny, czyli rywalizacji prowadzonej głównie przez USA i ZSRR.
Rywalizujące ze sobą kraje utworzyły dwie organizacje NATO i Układ warszawski.
Jednym z przejawów zimnej wojny był wyścig zbrojeń pomiędzy USA i ZSRR. Oba kraje dążyły do uzyskania przewagi wojskowej nad przeciwnikiem.



- oglądanie prezentacji "Zimna wona"




na lekcji wykonaliśmy ćwiczenia 1,2,3,4 / strona 78-79

- dyskusja/ podsumowanie lekcji
- analiza mapy politycznej Europy po II wojnie światowej strona 146

do domu
powtórzenie wiadomości ćwiczenia strona 76-77
3 maja sprawdzian rozdział V - II wojna światowa

Popularne posty z tego bloga

Klasa 7, j.polski z 18 września

klasa 3 c z 25 stycznia

język polski, klasa 6b, 09.04.2022