01.06. 3 gimnazjum , język polski
Temat: Poezja przekazana inaczej. Wiersze M. Świetlickiego, W. Szymborskiej , R. Wojaczka w aranżacji muzycznej- analiza i interpretacja.
https://www.youtube.com/watch?v=ZdpNLls399U
https://www.youtube.com/watch?v=-a8TwbE_r8M
https://www.youtube.com/watch?v=q_sMmIXxkJw
Marcin Świetlicki- poeta, buntownik, ,, outsider,, zaangażowany półmetafizyk, którego cechą charakterystyczną jest wielopoziomowa powtarzalność.Bliskość semantyczna miasta i kobiety jest charakterystyczna dla twórczości Świetlickiego a także dysonanse.
W. Szymborska- tajemnicza ale uwielbiana, skromna ale podziwiana. Adeptka i filozofka, ironiczna i empatyczna, racjonalna marzycielka, której twórczość prowokuje do rozmyślań.
Rafał Wojaczek- zbuntowany przeciw społeczeństwu, poeta przekraczający normy obyczajowy nazywany,, kaskaderem literatury, którego aluzje literackie prowokują do wciąż nowych odczytań.
Temat: Jak ważny jest dla mnie drugi człowiek ?
1.Uświadomienie uczniom ponadczasowej funkcji muzyki- wyrażania i przekazywanie uczuć.
2. Percepcja muzyki.
3.Emocje jakie wzbudził w Tobie teledysk A. Rojka ,, Beksa, ?
4.Jak tytuł wiąże się z muzyką?
5.Jaka jest wymowa utworu?
6.Ten teledysk uświadomił mi ..........
7.Jak rozumiesz słowa noblistki, W. Szymborskiej ,, wiem jak ułożyć rysy twarzy by smutku nikt nie zauważył ,,?
https://www.youtube.com/watch?v=ZdpNLls399U
https://www.youtube.com/watch?v=-a8TwbE_r8M
https://www.youtube.com/watch?v=q_sMmIXxkJw
Marcin Świetlicki- poeta, buntownik, ,, outsider,, zaangażowany półmetafizyk, którego cechą charakterystyczną jest wielopoziomowa powtarzalność.Bliskość semantyczna miasta i kobiety jest charakterystyczna dla twórczości Świetlickiego a także dysonanse.
W. Szymborska- tajemnicza ale uwielbiana, skromna ale podziwiana. Adeptka i filozofka, ironiczna i empatyczna, racjonalna marzycielka, której twórczość prowokuje do rozmyślań.
Rafał Wojaczek- zbuntowany przeciw społeczeństwu, poeta przekraczający normy obyczajowy nazywany,, kaskaderem literatury, którego aluzje literackie prowokują do wciąż nowych odczytań.
Temat: Jak ważny jest dla mnie drugi człowiek ?
1.Uświadomienie uczniom ponadczasowej funkcji muzyki- wyrażania i przekazywanie uczuć.
2. Percepcja muzyki.
3.Emocje jakie wzbudził w Tobie teledysk A. Rojka ,, Beksa, ?
4.Jak tytuł wiąże się z muzyką?
5.Jaka jest wymowa utworu?
6.Ten teledysk uświadomił mi ..........
7.Jak rozumiesz słowa noblistki, W. Szymborskiej ,, wiem jak ułożyć rysy twarzy by smutku nikt nie zauważył ,,?