Klasa 4a j.polski z 26.10
Temat: Dobry pomysł, aby pomóc tym, którzy muszą się "schronić".
Podręcznik, B. Kosmowska "Pomysł",s.65
Notatka w zeszycie:
Zad.1
Chłopiec ma babcię i dziadka, mieszka w domu z ogrodem.
Chłopiec opiekuje się zwierzętami ze schroniska.
Chłopiec ma na imię Eryk, lubi malować i kocha zwierzęta.
Temat: Ojej, jak to poprawnie zapisać?! O słowniku ortograficznym.
Podręcznik, s.67-68
Praca ze słownikiem ortograficznym.
- obserwacja zawartości i budowy słownika ortograficznego
- porównywanie różnych słowników ortograficznych
- wykonywanie ćwiczeń z podręcznika wymagających użycia słownika ortograficznego:
Zad.2a i b, s. 68
Zad.3a i 4, s.68
Temat: Co za paczka?!
Podręcznik, A. Frączek "Paczka", s.51
- Analizowanie wiersza, rozpoznawanie sensów dosłownych i przenośnych: paczka pocztowa i paczka pzyjaciół
- Uzupełnianie notatki:
Zad. 3b, s.51
Osoba mówiącaw utworze poetyckim wykorzystuje dwa znaczenia wyrazu "paczka", by opisać sytuację, która zdarzyła się na poczcie. Odbiorca wiersza rozpoznaje bohaterów ukazanych zdarzeń po przeczataniu ostatniej linijki utworu.
Zadanie domowe:
Dla chętnych: Zad.4b, s.68
Proszę czytać "Poczet psujów polskich" P. Beręsewicza
Spotykamy się ponownie 9 października.
Podręcznik, B. Kosmowska "Pomysł",s.65
Notatka w zeszycie:
Zad.1
Chłopiec ma babcię i dziadka, mieszka w domu z ogrodem.
Chłopiec opiekuje się zwierzętami ze schroniska.
Chłopiec ma na imię Eryk, lubi malować i kocha zwierzęta.
Temat: Ojej, jak to poprawnie zapisać?! O słowniku ortograficznym.
Podręcznik, s.67-68
Praca ze słownikiem ortograficznym.
- obserwacja zawartości i budowy słownika ortograficznego
- porównywanie różnych słowników ortograficznych
- wykonywanie ćwiczeń z podręcznika wymagających użycia słownika ortograficznego:
Zad.2a i b, s. 68
Zad.3a i 4, s.68
Temat: Co za paczka?!
Podręcznik, A. Frączek "Paczka", s.51
- Analizowanie wiersza, rozpoznawanie sensów dosłownych i przenośnych: paczka pocztowa i paczka pzyjaciół
- Uzupełnianie notatki:
Zad. 3b, s.51
Osoba mówiącaw utworze poetyckim wykorzystuje dwa znaczenia wyrazu "paczka", by opisać sytuację, która zdarzyła się na poczcie. Odbiorca wiersza rozpoznaje bohaterów ukazanych zdarzeń po przeczataniu ostatniej linijki utworu.
Zadanie domowe:
Dla chętnych: Zad.4b, s.68
Proszę czytać "Poczet psujów polskich" P. Beręsewicza
Spotykamy się ponownie 9 października.