kl.4b - j. pol.- 17.10.20

 Temat: Jak kot w butach pomógł Jankowi zostać księciem?

1. Wysłuchanie utworu „Kot w butach” E. Szelburg-Zarembiny. Określenie czasu i miejsca akcji? Jakie postacie występowały w tej baśni?

2. Tworzenie planu wydarzeń. Zapisanie na niebiesko tych punktów, które są fantastyczne, na czarno realistyczne (fikcyjne). 

3. Ćw. 1,2 s. 57 

Temat: Ojej, jak to poprawnie zapisać?! O słowniku ortograficznym. 

1. Zapoznanie się ze scenka dialogową (ćw.1 s.67).

2. Zapoznanie się z ramką „Baczny obserwator”. 

3. Ćw. 2,3 s. 68

4. Ćw. 1,2 s.17 (ćwiczenia)

Temat: „Karol Wojtyła - nasz Papież”.

1. „Jan Paweł II”- odczytanie szyfrogramu literowo-cyfrowego (zał.1). Swobodne wypowiedzi uczniów na temat papieża Jana Pawła II. 

2. Oglądanie biografii pt. „Karol Wojtyła - nasz Papież”. Gromadzenie określeń opisujących postać Jana Pawła II.

3. Rozwiązywanie krzyżówki (zał.2).

4. Uzupełnianie diagramu (zał.3).

5. Czego uczy nas Jan Paweł II - burza mózgów. 

6. „Barka” - słuchanie ulubionej pieśni papieża. 

7. Zadanie domowe

Obejrzyj film pt. „Karol, który został świętym”. 

Ćw. 3-5 s. 18 (ćwiczenia)

Ćw. 3 s. 57


Popularne posty z tego bloga

Klasa 7, j.polski z 18 września

klasa 3 c z 25 stycznia

język polski, klasa 6b, 09.04.2022