kl.4b - j. pol.- 26.10.20

 Temat: Pierwsze spotkanie z lekturą pt. „Akademia                     pana Kleksa”. 

1. Test ze znajomości lektury. 

2. Konkurs. Nauczyciel czyta pytanie, a każdy uczeń może zgłosić w dowolnej chwili chęć odpowiedzi. Obowiązuje kolejność zgłoszeń. Punkty przyznawane są tej osobie, która jako pierwsza udzieli ustnie prawidłowej odpowiedzi (za każdą prawidłową odpowiedź - 2 piegi, za każdą nieprawidłową odp. 1 pieg). 

Temat: Niezwykłe lekcje w Akademii pana Kleksa.

1. Wyjaśnienie znaczenia wyrazu „akademia”. Akademia - uroczyste przedstawienie szkolne.   Akademia - wyższa uczelnia 

2. Kto jest narratorem ( czyli osobą, która opowiada o wydarzeniach) w „Akademii pana Kleksa”? Podaj jak najwięcej imion mieszkańców Akademii. 

3. Wygląd Akademii. Dokończ zdania opisujące Akademię ( ksero). 

4. W Akademii pana Kleksa (rozkład dnia, lekcje w Akademii, jakie nagrody i kary stosowane są w Akademii? Obowiązki uczniów) - ksero 2. 

5. Akademia pana Kleksa była szkołą niezwykłą. W Akademii uczyli się tylko chłopcy, których imiona rozpoczynały się się na literę A. Poza nauką chłopcy bawią się, odwiedzają różne baśnie, gotują z panem Kleksem, zwiedzają fabrykę, poszukują skarbów. Akademia pana Kleksa jest niezwykłą szkołą z Krainy Baśni i Fantazji. 

Temat: Opisujemy postać pana Kleksa.

1. Krzyżówka. Kto pierwszy poda hasło otrzymuje 10 piegów. 

2. Przedstawienie postaci.

Ambroży Kleks, nauczyciel, profesor Akademii, niezwykły uczony. 

3. Wygląd pana Kleksa. 

- średniego wzrostu, nie wiadomo czy gruby, czy chudy - twarz usiana piegami                                                     -rozwiana czupryna, która mieni się barwami tęczy       -czarna, gęsta broda                                                         -wielki, ruchliwy nos, na którym tkwią srebrne binokle -mądre i przenikliwe oczy

4. Ubiór.        

- nosił szerokie spodnie, czekoladowy surdut, aksamitną, cytrynową kamizelkę, kokardę zamiast krawatu, sztywny biały kołnierzyk 

5. Zachowanie 

- unosi się w powietrzu                                                    - odgaduje myśli chłopców                                              - przyrządza potrawy z kwiatów, farb, szkiełek               - pije zielony płyn, który przywraca pamięć                   - sypia w pudełku                                                             - łyka pigułki na porost włosów                                       - używa powiększającej pompki                                     - dostaje się przez komin do swoich sekretów                 - leczy chore sprzęty                                                        - traktował uczniów po przyjacielsku                              - prowadzi niezwykle lekcje 

6. Opinie o panu Kleksie ( indywidualna ucznia). 

                           OPIS POSTACI 

1. Przedstawić opisywaną osobę ( ile ma lat, gdzie mieszka i czyn się zajmuje). 

2. Wygląd osoby bohatera ( wzrost, sylwetka, rysy twarzy, włosy, oczy, ubiór).

3. Zachowanie/usposobienie ( jak się porusza, mówi, gestykuluje).

4. Moja opinia na temat opisywanej postaci z uzasadnieniem. 

Zadanie domowe

1. Napisz opis pana Kleksa i narysuj go.                         2. Opisz, gdzie mieściła się i jak wyglądała Akademia.  3. Przeczytaj rozdział „Niezwykła opowieść Mateusza”.





Popularne posty z tego bloga

Klasa 7, j.polski z 18 września

klasa 3 c z 25 stycznia

język polski, klasa 6b, 09.04.2022