kl.5a - j. pol.- 17.10.20

Temat: Przypomnienie wiadomości o odmianie rzeczownika. 

1. Przypomnienie wiadomości o rzeczowniku ( rzeczowniki własne i pospolite, konkretne i abstrakcyjne).

2. Ćw. 1,2 s. 60 - podręcznik. 

3. Odmień przez przypadki i liczby wyraz „rycerz”. Oddziel kreską tę część rzeczownika, która się zmienia podczas odmiany (końcówka i temat wyrazu). 

4. Ćw.4,5, 6 s. 61 (tematy oboczne i oboczności tematu)

5. Wykonanie ćw. 7 s. 62

Temat: Pisownia „nie” z rzeczownikami. 

1. Ćw. 8 s.63

Nie z rzeczownikami piszemy łącznie. Nie z rzeczownikami piszemy rozdzielnie, jeśli nie wyraża zaprzeczenia, lecz przeciwstawienie. 

2. Antonimy

pogoda - niepogoda      zgoda -niezgoda

ład - nieład        pewność - niepewność 

3. Ćw. 9 s. 63

Temat: Jak rozumiem wiersz J. Słowackiego  „Pośród niesnasek Pan Bóg uderza”?

1. Głośne odczytanie wiersza. 

2. Interpretacja fragmentów wiersza.

Utwór J. Słowackiego można by uznać za poetyckie podsumowanie pontyfikatu papieża - Polaka, gdyby nie fakt, ze powstał on 130 lat przed wyborem Polaka na tron Piotrowy. Proroctwo o słowiańskim papieżu kończy się słowami: „ Wszelką z ran świata wyrzuci zgniłość(...) Zdrowie przyniesie - rozpali milosc\ I zbawi świat (...)”.

3. Obejrzenie filmu pt. „Karol Wojtyła - nasz Papież”.

4. Ułożenie życiorysu Jana Pawła II z rozdanych pasków z wydarzeniami z życia papieża.

4. Próba odpowiedzi na pytanie: Czego uczy nas Jan Paweł II? (załącznik 2).

5. Zadanie domowe

Z otrzymanych złotych myśli Jana Pawła II wybierz jedną i uzasadnij swój wybór. ( zał. 3)

Ćw. 7-14 s. 25 ( ćwiczenia)

Obejrzyj film pt. „Karol, który został świętym”


Popularne posty z tego bloga

Klasa 7, j.polski z 18 września

klasa 3 c z 25 stycznia

język polski, klasa 6b, 09.04.2022