J.polski, kl.5a z 23.10
Temat; Czego pragnie i o czym marzy deszczyk?
Podręcznik, s.76 - 77
1. Poznanie utworu.
2. Charakteryzowanie bohaterów - uzupełnianie kart pracy. Osobom nieobecnym rozdam w sobotę 6 listopada. Można to zadanie zrobić w zeszycie - zad.1 s.76.
Co robi? - kropi, marzy, sypie się, skacze, jeździ
Co chciałby robić? - chciałby lunąć ulewą, chciałby się rozpluskać, chciałby być dorosły
epitety: mżący maczek, siwy kapuśniaczek, młodziutki deszczyk
porównanie: (deszcz) jak wesoły milion drobnych muszek, jakby z worków szarych mżący maczek
3. Poznanie pojęcia : uosobienie - s.77 w podręczniku.
Uosobienie: nadawanie przedmiotom, zwierzętom i zjawiskom cech ludzi.
Temat: Na czym polega stopniowanie przymiotników?
Podręcznik, s. 78 - 80.
1. Wprowadzenie wiadomości na temat stopniowania przymiotnika.
2. Rozpoznanie form stopnia przymiotnika.
3. Poznanie zasad pisowni NIE z przymiotnikiem.
4. Ćwiczenia praktyczne.
Zad. 2, s.79 w podręczniku
Zadania w zeszycie ćwiczeń ( tym, którzy nie mają ćwiczeń rozdałam karty ksero).
Temat: Pisownia u, ó, ż rz, ch w zakończeniach wyrazów.
Podręcznik, s. 85
Informacje o zasadach pisowni ż, rz, u, ó, ch na końcu wyrazów znajdują się w jabłuszkach na s. 85 w podręczniku.
Uczniowie w trakcie lekcji uzupełniali ćwiczenia/ karty pracy.
Zad. domowe:
Ćwiczenia ze stron 34 - 37.
Lektura "Tomek w tarapatach" na 6 listopada.