J.polski, kl.5a z 23.10

 Temat; Czego pragnie i o czym marzy deszczyk?

Podręcznik, s.76 - 77

1. Poznanie utworu.

2. Charakteryzowanie bohaterów - uzupełnianie kart pracy. Osobom nieobecnym rozdam w sobotę 6 listopada. Można to zadanie zrobić w zeszycie - zad.1 s.76.

Co robi? - kropi, marzy, sypie się, skacze, jeździ

Co chciałby robić? - chciałby lunąć ulewą, chciałby się rozpluskać, chciałby być dorosły

epitety: mżący maczek, siwy kapuśniaczek, młodziutki deszczyk

porównanie: (deszcz) jak wesoły milion drobnych muszek, jakby z worków szarych mżący maczek

3. Poznanie pojęcia : uosobienie - s.77 w podręczniku.

Uosobienie: nadawanie przedmiotom, zwierzętom i zjawiskom cech ludzi.


Temat: Na czym polega stopniowanie przymiotników?

Podręcznik, s. 78 - 80.

1. Wprowadzenie wiadomości na temat stopniowania przymiotnika.

2. Rozpoznanie form stopnia przymiotnika.

3. Poznanie zasad pisowni NIE z przymiotnikiem.

4. Ćwiczenia praktyczne.

Zad. 2, s.79 w podręczniku

Zadania w zeszycie ćwiczeń ( tym, którzy nie mają ćwiczeń rozdałam karty ksero).


Temat: Pisownia u, ó, ż rz, ch w zakończeniach wyrazów.

Podręcznik, s. 85

Informacje o zasadach pisowni ż, rz, u, ó, ch na końcu wyrazów  znajdują się w jabłuszkach na s. 85 w podręczniku.

Uczniowie w trakcie lekcji uzupełniali ćwiczenia/ karty pracy.

Zad. domowe:

Ćwiczenia ze stron 34 - 37.

Lektura "Tomek w tarapatach" na 6 listopada.

Popularne posty z tego bloga

Klasa 7, j.polski z 18 września

klasa 3 c z 25 stycznia

język polski, klasa 6b, 09.04.2022