Klasa 4b, j. polski - 22.01.2022

 Temat: Dyktando utrwalające poznane reguły ortograficzne.

Osoby, które nie pisały dyktanda, napiszą je w tę sobotę.

Temat: O zwyczajnych sprawach w niezwykły sposób.

1.    Wspólne z uczniami wyjaśnienie zwrotów:

·      „puścić parę z ust” – przyznać się do czegoś, zdradzić tajemnicę, sekret

·      „złapać kogoś na gorącym uczynku” – przyłapać kogoś na czynności, której nie powinien robić

·      „wziąć kogoś w krzyżowy ogień pytań” – zadawać mnóstwo pytań

2.    Wiersz „Czajnik”, str.188

3.    Zadanie 2, str. 188 – podręcznik:

Przepis wykonania herbaty – uczniowie wspólnie z nauczycielem podają przepis na dobrą herbatę.

Rozmowa o różnych sposobach parzenia herbaty.

4.    Ponowne odczytanie wiersza.

5.    Porównanie instrukcji/przepisu parzenia herbaty z treścią przeczytanego wiersza.

6.    Różnice miedzy przepisem a utworem „Czajnik”

Notatka do zeszytu:

W wierszu „Czajnik” parzenie wody zostało pokazane w niezwykły sposób. Czajnik ożył i zachowuje się jak osoba.  Przedstawiony obraz w wierszu to obraz poetycki, czyli pokazane w niecodzienny sposób myśli, uczucie i widzenie świata dzięki wyobraźni.

7.    Zadanie  4, str. 189 – wspólnie w klasie.

8.    Zadanie domowe: Zadanie 3, str. 189 – na kartce.


Temat: Pisownia wyrazów zakończonych na „-ów”, „-ówka”, „-ówna”.

 

1.    Podręcznik , str. 190 – wypisywanie wyrazów zakończonych na: (dopisywanie innych wyrazów)

- ów

-ówka

Kraków

 

 

 

 

 

Grochówka

Kremówka

Parówka

Koszykówka

Krzyżówka

Drożdżówka

pocztówka

 

2.    Notatka do zeszytu:

Ó piszemy w wyrazach zakończonych na : -ów, -ówka, -ówna, na przykład Rzeszów, temperówka, Bobrówna

Wyjątki: skuwka, zasuwka, wsuwka

Zadanie domowe:

1.    Ćwiczenia 1-4 str. 58 – zeszyt ćwiczeń

Zagraj w grę: link podany na grupie whatsapp 

Popularne posty z tego bloga

J. polski - klasa5b 8 września

Klasa 7, j.polski z 18 września

klasa 3 c z 25 stycznia