Język polski, klasa 4b - 2.04.2022
1. Utrwalenie
poznanych części mowy:
· gramatyczne
frytki – uczniowie siedzą w kręgu, losują „frytki” z wypisanymi na nich
częściami mowy i wkładają je do odpowiedniego pudełka na frytki – pudełka mają
napisy z nazwami poznanych części mowy
· story
cubes lub karty graficzne – uczniowie losują kostkę story cubes lub kartę
graficzną, a ich zadaniem jest wymyśleć jak najwięcej rzeczowników,
przymiotników i czasowników z nią związanych.
2. Podręcznik
str. 255 – zadanie 1 – szukanie wyrazów odpowiadających na pytania:
· Jak? - najlepiej,
równo, bezpiecznie
· Gdzie?
- wszędzie
· Kiedy?
– zawsze, późno, dzisiaj, wczoraj, potem, niedługo
1. Notatka
do zeszytu:
PRZYSŁÓWEK - to nieodmienna część
mowy określająca czasownik.
Odpowiada na
pytania: jak? gdzie? kiedy?
2. Filmik
z youtube o przysłówku: https://www.youtube.com/watch?v=z2xG0vjgibE
3. Notatka
graficzna o przysłówku – wklejenie do zeszytu.
1. Ćwiczenia
utrwalające wiadomości o przysłówku:
· Bingo
– przysłówki
· Utwórz
przysłówek od przymiotnika
Wykreślanka:
· Rozpoznaj
część mowy – zadaniem uczniów jest określenie do jakiej części mowy należy dany
wyraz
Zadanie domowe:
· Ćwiczenie
1, 2, 3, 4, 5 str. 94-95
Zagraj w grę: link podany na grupie