Język polski, klasa 4b - 2.04.2022

 

1.     Utrwalenie poznanych części mowy:

·       gramatyczne frytki – uczniowie siedzą w kręgu, losują „frytki” z wypisanymi na nich częściami mowy i wkładają je do odpowiedniego pudełka na frytki – pudełka mają napisy z nazwami poznanych części mowy

·       story cubes lub karty graficzne – uczniowie losują kostkę story cubes lub kartę graficzną, a ich zadaniem jest wymyśleć jak najwięcej rzeczowników, przymiotników i czasowników z nią związanych.

2.     Podręcznik str. 255 – zadanie 1 – szukanie wyrazów odpowiadających na pytania:

·       Jak?  - najlepiej, równo, bezpiecznie

·       Gdzie? - wszędzie

·       Kiedy? – zawsze, późno, dzisiaj, wczoraj, potem, niedługo

1.     Notatka do zeszytu:

PRZYSŁÓWEK - to nieodmienna część mowy określająca czasownik.                               Odpowiada na pytania: jak? gdzie? kiedy?

 

2.     Filmik z youtube o przysłówku: https://www.youtube.com/watch?v=z2xG0vjgibE

3.     Notatka graficzna o przysłówku – wklejenie do zeszytu.

1.     Ćwiczenia utrwalające wiadomości o przysłówku:

·       Bingo – przysłówki

·       Utwórz przysłówek od przymiotnika


Wykreślanka:


·       Rozpoznaj część mowy – zadaniem uczniów jest określenie do jakiej części mowy należy dany wyraz


Zadanie domowe:

·       Ćwiczenie 1, 2, 3, 4, 5 str. 94-95

Zagraj w grę: link podany na grupie



Popularne posty z tego bloga

Klasa 7, j.polski z 18 września

klasa 3 c z 25 stycznia

język polski, klasa 6b, 09.04.2022