j. polski, klasa 4c - 26.11.2022
Temat: "Co z tego dziecka wyrośnie?
Mnie w jego wieku coś takiego nie przyszłoby do głowy!" – omawiamy lekturę
P. Beręsewicza „Poczet psujów polskich”.
1.
Podział klasy na małe grupy.
2.
Teleturniej wiedzy o lekturze. Pytania do lektury są ukryte w
balonikach. Każda grupa po kolei wybiera
jeden balonik, przebija go, wyciąga pytanie i odpowiada na nie. Wygrywa grupa z
największą ilością punktów.
3.
Zaprezentuj bohatera – każda grupa
losuje jednego bohatera z lektury.
Następnie rysuje jego portret i opisuje co zepsuł i w jaki sposób. Prace powinny być kolorowe i twórcze. Po wykonanej pracy, grupy prezentują swoje
plakaty całej klasie.
4. Notatka do zeszytu
Autor: Paweł Beręsewicz
Tytuł: „Poczet psujów polskich”
Ilustracje: Nikola Kucharska
1.
Wklejka do zeszytu:
-Maciek popsuł komórkę,
wrzucił ją do zupy.
-Tata Jurek popsuł telewizor, bo wlał do niego farby.
-Dziadek Piotrek popsuł aparat, bo wypuścił go w niebo, przyczepiając do niego
balony.
-Pradziadek Józek popsuł żelazko, które wcześniej ubrudzone roztopionymi
czekoladkami spadło zza okna na głowę bałwana.
-Prapradziadek Heniek popsuł żyrandol, wyrwał go z sufity, gdy na nim wisiał.
-Praprapradziadek Romek popsuł stetoskop, który wpadł pod koła powozu.
- Prapraprapradziadek Karol popsuł druk w gazecie, gubiąc czcionki.
- syn Maćka, Kacper popsuł robota Hectora, bo kazał mu zamalować bazgroły na
ścianie, a zdenerwowany tata wydał komendę robotowi, by ten się wynosił. Hector
zrozumiał to polecenie dosłownie i się przepalił.
Wymiana zdań na temat czy podobała nam się lektura.
Zadanie domowe:
Napisz w zeszycie krótką opowiastkę o rzeczy, która została popsuta przez twoich rodziców. Napisz jak do tego doszło i jak skończyła się ta historia.
Temat: O wyrazach z „ż” wymiennym.
Podr. S, 114-116
1.Obserwacja wyrazów
pod kątem budowy i znaczenia.
Zad. 1,2 str. 114-115
Notatka do zeszytu:
Ż piszemy w wyrazie wtedy, gdy w innym wyrazie
podobnym jednocześnie pod względem budowy i znaczenia wymienia się ono na: g,
z, s , ź (zi), dz, h.
Poważny – powaga
Miażdżyć – miazga
Bliżej – blisko
Gnieżdżą się – gnieździć się
Mosiężny – mosiądz
Drużynowy - druh
Ćwiczenia utrwalające
poznaną regułę:
· Bingo
· Wykreślanka
Dokończ wykreślankę
Zagraj w grę - link na grupie