J.polski, klasa 8, lekcje z 25 lutego
Temat: Charakterystyka porównawcza Aliny i Balladyny.
|
Alina |
Balladyna |
Opis postaci |
młodsza córka
wdowy |
starsza córka
wdowy |
Wygląd zewnętrzny |
jasne włosy, zaplecione w warkocz,
różana cera, fiołkowe oczy |
blada, alabastrowa cera, czarne oczy |
stosunek do
matki |
martwi się i troszczy o matkę, jest
wobec niej opiekuńcza, serdeczna; życzliwie i z wyrozumiałością podchodzi do
marzeń matki o lepszym życiu dla córek |
lekceważy matkę, mimo że ta wyraźnie ją
faworyzuje jako starszą córkę; pogardliwie traktuje jej marzenia; kpiąco
komentuje słowa matki; przerywa jej, gdy rozmawia z Kirkorem, jakby się
wstydziła za matkę |
Uczniowie w grupach uzupełniali kartę pracy.
Na podstawie informacji zgromadzonych w trakcie lekcji uczniowie piszą charakterystykę porównawczą Aliny i Balladyny. Dodatkowe informacje o charakterystyce porównawczej znajdują się w podręczniku na stronie 158.
Prace proszę napisać na kartce A4.
Temat: Droga Balladyny do władzy.
1. Przypomnienie okoliczności, w jakich Balladyna została żoną Kirkora.
Zapisanie wniosków będących rozwinięciem tematu lekcji, np. na schemacie. Droga Balladyny do władzy jest splotem różnych okoliczności: przypadkowych i zamierzonych.
Seria tajemniczych zbrodni w okolicy jeziora Gopło.