J.polski, klasa 8, lekcje z 25 lutego

 Temat: Charakterystyka porównawcza Aliny i Balladyny.

 

Alina

Balladyna

Opis postaci

młodsza córka wdowy

starsza córka wdowy

Wygląd zewnętrzny

jasne włosy, zaplecione w warkocz, różana cera, fiołkowe oczy

blada, alabastrowa cera, czarne oczy

stosunek do matki

martwi się i troszczy o matkę, jest wobec niej opiekuńcza, serdeczna; życzliwie i z wyrozumiałością podchodzi do marzeń matki o lepszym życiu dla córek

lekceważy matkę, mimo że ta wyraźnie ją faworyzuje jako starszą córkę; pogardliwie traktuje jej marzenia; kpiąco komentuje słowa matki; przerywa jej, gdy rozmawia z Kirkorem, jakby się wstydziła za matkę

 Uczniowie w grupach uzupełniali kartę pracy.


Na podstawie informacji zgromadzonych  w trakcie lekcji  uczniowie  piszą charakterystykę  porównawczą Aliny i Balladyny. Dodatkowe informacje  o  charakterystyce porównawczej  znajdują  się  w podręczniku  na stronie 158. 

Prace proszę  napisać na kartce A4.


Temat: Droga Balladyny  do  władzy.

1. Przypomnienie okoliczności, w jakich Balladyna została żoną Kirkora.

Zapisanie wniosków będących rozwinięciem tematu lekcji, np. na schemacie. Droga Balladyny do władzy jest splotem różnych okoliczności: przypadkowych i zamierzonych.






Zadanie domowe dla chętnych:                                                                                                   
Napisz  reportaż na temat: 

Seria tajemniczych zbrodni w okolicy jeziora Gopło.  






Popularne posty z tego bloga

Klasa 7, j.polski z 18 września

klasa 3 c z 25 stycznia

język polski, klasa 6b, 09.04.2022