J.polski, Klasa 8 - 11,25 marca
Temat: Zabiegi retoryczne w przemówieniu Majora - "Folwark zwierzęcy" G. Orwella.
Podręcznik, s. 190
1. Analiza przemówienia Majora.
2. Omówienie pieśni śpiewanej przez bohatera.
3. Uzupełnianie schematu - zad.2, s.193 w zeszycie.
Temat: Dlaczego nie mówimy o tym, co nas boli otwarcie? Stanisław Sojka "Tolerancja".
Podręcznik, s.194
1. Wysłuchanie piosenki "Tolerancja " w wykonaniu Stanisława Sojki.
2. Omówienie treści zawartych w utworze.
3. Interpretacja fr. odnoszących się do Biblii.
4. Odczytanie przesłania zawartego w refrenie.
Temat: „Dla całego świata możesz być nikim, dla kogoś możesz być całym światem”. O miłości Małego Księcia do róży.
Temat: „Umiej być przyjacielem – znajdziesz przyjaciela”.
Odpowiedzi na pytania, jak rodziła się przyjaźń między Małym Księciem a lisem:
• W jakich okolicznościach doszło do spotkania Małego Księcia i lisa? (nawiązanie do poprzedniego rozdziału) • Jak zachowywał się lis, a jak – Mały Książę?
• Znaczenie jakich pojęć wyjaśnił lis Małemu Księciu?
• Jak miał przebiegać proces „oswajania”? 4. Rozmowa o tym, co dzięki przyjaźni zyskał Mały Książę, a co – lis.
Wnioski z dyskusji uczniowie mogą zapisać w zeszycie, np. Mały Książę wiele się nauczył od lisa, pojął, czym jest przyjaźń, a czym miłość, zrozumiał, że kocha różę. Lis zyskał coś „ze względu na kolor zboża”, które odtąd zawsze będzie mu się kojarzyło z przyjacielem.
Temat: Losy Żydów w okupowanej Warszawie.
Podręcznik, s.217
Zadanie 2 i 3, s.220 w zeszycie.
Zadanie domowe:
Napisz w dowolnej formie pracę pisemną, w której rozwiniesz jedną z myśli: • „Dla całego świata możesz być nikim, dla kogoś możesz być całym światem''.