J. polski, klasa 4c - 22 i 29.04.2023

 

Temat: Witajcie w naszej bajce – poznajemy  świat pana Kleksa.

1.     Sprawdzenie poziomu wiedzy o przeczytanej lekturze:

·       Test online do wykonania dzień przed omawianiem lektury.  Wyniki widoczne dla nauczyciela https://wordwall.net/pl/resource/24334332

·       Kapusta – każdy uczeń zapisuje na kartce jedno pytanie (do testu) dotyczące lektury i przynosi je na lekcje.  Kartki zostają pogięte i nałożone jedne na drugie tworząc kształt „kapusty”.  Uczniowie podają ją sobie i po kolei odrywają jedną warstwę, czytają pytanie i udzielają odpowiedzi.  Za poprawną odpowiedź każdy otrzymuje piega.

·       Lekturowe ikony – podział klasy na 5 grup.  Każda grupa otrzymuje po pięć rysunków/ikon związanych z lekturą.  Zadaniem grupy jest rozszyfrowanie jaki związek mają one z tekstem.  Za poprawne odpowiedzi grupa otrzymuje piegi.


1.  Świat przedstawiony w lekturze:

·       Czas akcji

·       Miejsce akcji

·       Bohaterowie

·       Plan wydarzeń

Karta pracy: (świat przedstawiony)




Plan wydarzeń - porządkowanie wg kolejności:

Przybycie Alojzego i Anatola.

Historia szpaka Mateusza.

Zorganizowanie uroczystości z okazji powrotu oka pana Kleksa.

Wyprawa do fabryki dziur i dziurek.

Pożegnanie z panem Kleksem.

Lekcje w Akademii.

Kłopoty Adasia Niezgódki.

Niezwykły sen Adasia.

Przybycie Adasia do Akademii pana Kleksa.

Niegrzeczne zachowanie Alojzego.

Pobyt Adasia w psim raju.

1.     Poznajemy Akademię pana kleksa i niezwykłe lekcje, które się w niej odbywają.

Karta pracy: (wygląd i zajęcia w akademii)


Kleksografia - przekształcanie kleksa w wymyślony obrazek.

Przędzenie liter - wyklejanie włóczką własnego imienia.

1.     Pan kleks – opis postaci:

Karta pracy: (Ambroży kleks)



Wymiana opinii dotyczących przeczytanej lektury.


Zadanie domowe:
Wykonaj lapbook związany z treścią przeczytanej lektury.

Popularne posty z tego bloga

Klasa 7, j.polski z 18 września

klasa 3 c z 25 stycznia

język polski, klasa 6b, 09.04.2022