J. polski, klasa 4c - 22 i 29.04.2023
Temat:
Witajcie w naszej bajce – poznajemy
świat pana Kleksa.
1. Sprawdzenie
poziomu wiedzy o przeczytanej lekturze:
· Test online
do wykonania dzień przed omawianiem lektury.
Wyniki widoczne dla nauczyciela https://wordwall.net/pl/resource/24334332
· Kapusta –
każdy uczeń zapisuje na kartce jedno pytanie (do testu) dotyczące lektury i
przynosi je na lekcje. Kartki zostają
pogięte i nałożone jedne na drugie tworząc kształt „kapusty”. Uczniowie podają ją sobie i po kolei odrywają
jedną warstwę, czytają pytanie i udzielają odpowiedzi. Za poprawną odpowiedź każdy otrzymuje piega.
· Lekturowe ikony – podział klasy na 5 grup. Każda grupa otrzymuje po pięć rysunków/ikon związanych z lekturą. Zadaniem grupy jest rozszyfrowanie jaki związek mają one z tekstem. Za poprawne odpowiedzi grupa otrzymuje piegi.
1. Świat przedstawiony w lekturze:
· Czas
akcji
· Miejsce
akcji
· Bohaterowie
· Plan
wydarzeń
Karta pracy: (świat przedstawiony)
Przybycie
Alojzego i Anatola. |
Historia
szpaka Mateusza. |
Zorganizowanie
uroczystości z okazji powrotu oka pana Kleksa. |
Wyprawa
do fabryki dziur i dziurek. |
Pożegnanie
z panem Kleksem. |
Lekcje
w Akademii. |
Kłopoty
Adasia Niezgódki. |
Niezwykły
sen Adasia. |
Przybycie
Adasia do Akademii pana Kleksa. |
Niegrzeczne
zachowanie Alojzego. |
Pobyt
Adasia w psim raju. |
1. Poznajemy
Akademię pana kleksa i niezwykłe lekcje, które się w niej odbywają.
Karta pracy: (wygląd i zajęcia w akademii)
Kleksografia - przekształcanie kleksa w wymyślony obrazek.
Przędzenie liter - wyklejanie włóczką własnego imienia.
1. Pan
kleks – opis postaci:
Karta pracy: (Ambroży kleks)
Wymiana opinii dotyczących przeczytanej lektury.