kl.4a lekcje j.polski 6.05.2023

Rozpoczęcie zajęć : sprawdzenie obecności i zadania domowego , a następnie wprowadzenie do nowego tematu lekcji. 

Temat : Zaczynamy omawiać lekturę ,,Daleki rejs" Anny Onichimowskiej. 

1.Układamy plan wydarzeń - w tym celu nauczyciel rozdaje uczniom kartę pracy nr 1.  Znajdują się na niej wydarzenia z książki , które należy ułożyć w odpowiedniej kolejności.







Przy okazji układania planu nauczyciel zadaje uczniom pytania o bohaterów powieści , ich przygody , relacje między braćmi - Pawłem i Kubą. 

2. Opis relacji pomiedzy rodzeństwem - karta pracy nr 2. 



Nauczyciel pyta uczniów , czy wiedzą , co oznaczają  powiedzenia : 

Można z kimś konie kraść ? Wyjaśnia , że oznacza to bardzo komuś ufać , bardzo na kimś polegać. 

Trzymać sztamę - popierać kogoś w każdej sytuacji , być lojalnym wobec kogoś.

Żyć jak pies z kotem - kłócić się stale , nie zgadzać ze sobą ( podobnie : drzeć ze sobą koty )

Dzieci dobierają odpowiednie określenia do relacji , która na początku książki panowała między Kubą , a Pawłem. 

Nauczyciel pyta uczniów , dlaczego tak było ? Czemu Paweł traktował swego brata jak powietrze ? 

Odpowiedzi : Stało sie tak , gdy ich tata odszedł. Paweł miał także żal do Kuby , że przyniósł do domu małego kotka , a jego chomik akutat wyszedł z klatki. Chłopiec stracił swoje zwierzątko i od tego momentu z jeszcze większym chłodem traktował młodszego brata. 

3. Kolejna karta pracy - nr 3.  Pierwsze zadanie polega na dopasowaniu właściwych  stwierdzeń do Kuby i do Pawła.



Drugie to zadanie ortograficzne. Ucznioiwe pracują sami , potem następuje wspólne sprawdzenie ćwiczenia. 


Zadanie domowe 

Napisz kilka zdań , co sądzisz o relacji Pawła i Kuby ? Jak ona się zmieniła ? 

Lub do wyboru temat drugi : O czym marzyli chłopcy ? Co planowali ? 










Popularne posty z tego bloga

Klasa 7, j.polski z 18 września

klasa 3 c z 25 stycznia

język polski, klasa 6b, 09.04.2022