Notatka pod tematem lekcji z zeszłego tygodnia:

BAJKA- krótka powiastka pisana wierszem lub prozą, której bohaterami są zwierzęta, rzadziej rośliny lub przedmioty, zawierające moralne pouczenie (morał), wypowiedziane wprost lub wynikające z treści utworu.


Temat: Pisanie kulturalnego dialogu.

1. Oddanie sprawdzianów ze znajomości lektury Pawła Beręsewicza pt.,, Poczet psujów polskich''.

i przeczytanie odpowiedzi.

2.. Opowiedzenie przez chętne osoby treści utworu Wiery Badalskiej pt. ,, Przepraszam smoku'' posługując się planem wydarzeń na stronie 41 /w podręczniku. 

3. Przeczytanie wiersza z podziałem na role przez trzy, wybrane osoby i wręczenie rycerzowi rekwizytu oraz przebrania :


4. Przeczytanie pracy domowej ćw.2/ str.42, podręcznik i uzupełnienie jej:

* W każdej, nawet trudnej sytuacji warto być odważnym.

*Zawsze się powinno rozmawiać.

*Nigdy nie należy krzyczeć.

*Można pokonać nawet ,, smoka'' jeśli jest się kulturalnym i wierzy w wygraną.

5. Zad.3b/str.42 (podręcznik). Pisanie ,w brudnopisie w parach, kulturalnego dialogu rycerza ze smokiem.

6. Zapisanie dialogu w zeszycie:

-Drogi smoku- odparł rycerz spotkawszy go na swojej drodze.- Słyszałem , że uprzykrzasz mieszkańcom życie. Zioniesz ogniem i straszysz owieczki. Wiem, że mieszkasz tu już bardzo długo . Nie zrozum mnie źle, ale musisz się przenieść. Przykro mi bardzo.

- Skoro mnie tak ładnie prosisz to się wyprowadzę-odpowiedział smok.


Temat: Wyturlaj potwora- zabawa.



Wyjaśnienie, jak opisać swojego potwora.




Zadanie domowe: 
Uzupełnić poniższe zdania opisujące ,,wyturlanego'' potwora:

Mój smok ma na imię.........................................................Jego głowa wygąda jak..............................Oczy ma koloru.................................Górne łapy mają kształt .................................a dolne..........................................................................................

Uważam, że mój potwór.................................................................................................







Popularne posty z tego bloga

J. polski - klasa5b 8 września

Klasa 7, j.polski z 18 września

klasa 3 c z 25 stycznia