Justyna O'Neill, lekcja z dnia 9.12.2023.
Temat: Sprawdzian ze znajomości zasady ,,ó'' wymiennego.
1. Poprawa pracy domowej w zeszycie:
Zad. 5/str.44, podręcznik.
gwóźdź -gwoździe
spokój- spokojem
sokół- sokoły
zawód -zawody
strój- stroje
wzór- wzorki
utwór-utwory
bóbr- bobry
spór- spory
główka- głowa
chłód- chłodny/chłodno
2. Sprawdzian.
Temat: Omawiamy wiersz Agnieszki Frączek pt.,, Paczka''.
1. Przypomnienie treści wiersza, str.51, podręcznik.
Uczniowie losują karteczki z nazwami różnych emocji, z którą to mają odczytać wiersz:
- z radością,
- z zaskoczeniem,
- z płaczem,
- ze śmiechem,
- ze zdziwieniem,
- ze złością,
- ze smutkiem,
- ze strachem.
Wyjaśnienie słownictwa na marginesie, obok wiersza.
Przypomnienie pojęcia: Homonim- to wyraz, który brzmi podobnie, ale ma inne znaczenie. Podanie przykładów.
2. Wspólne ustalanie sytuacji dotyczącej wiersza:
Paczka (pocztowa)- (jaka?) największa, (która?) wysłana,(czyja?) moja.
Paczka(przyjaciół)- (czyja?) nasza, (jaka?) zgrana, (co zrobiła?) spotkała się.
3.Zad.3/ str.52, podręcznik.
Ciche wykonywanie zadania.
Notatka na tablicy:
Notatka do zeszytu:
Osoba mówiąca w utworze poetyckim wykorzystuje (ile?) dwa znaczenia wyrazów ,,paczka'', by opisać sytuację, która zdarzyła się (gdzie?) na poczcie. Odbiorca wiersza rozpoznaje bohaterów ukazanych zdarzeń po przeczytaniu (której?) ostatniej linijki.
Odbiorca- osoba, do której kierowany jest wiersz.
Nadawca- ten, kto mówi w wierszu.
Temat: Piszemy wypowiedź o swoich zainteresowaniach.
1. Swobodne wypowiedzi uczniów, co lubią robić w wolnych chwilach. Czy mają jakieś hobby, zainteresowania i pasje i w jaki sposób je rozwijają.
2. Ćw.1/str.69, podręcznik, ustnie.
Odpowiadamy pełnym zdaniem zaczynając od słów:
Wybieram zdjęcie nr.....................Przedstawia ono................................................Chciałabym/chciałbym robić to samo, ponieważ.............................../ Chciałabym się tego nauczyć, ponieważ.........................................
Zad.dom.
Ćw.2/str.69, podręcznik, w zeszycie.