Lekcje z dnia 27.01, sobota.
1. Sprawdzenie i poprawienie pracy domowej.
Notatka pod tematem z ostatniej lekcji:
Wyjaśnienie tytułu książki ,,Daleki rejs'' Anny Onimichowskiej.
W symbolicznym znaczeniu ,,daleki rejs'' to dziecięce marzenie, które pomaga uciec od szarej rzeczywistości i codziennych trosk. Pomaga optymistycznie patrzeć na rzeczywistość , motywuje także, jak stało się to w przypadku Pawła, do lepszych wyników w matematyce. Siła dziecięcych marzeń potrafi oddalić nawet tak wielkie tęsknoty jak stanowi odejście ukochanego taty.
Temat: Oto mój brat! Relacje pomiędzy rodzeństwem.
1. Uczniowie w kilku słowach opisywali swoje rodzeństwo.
2. Określenie dobrych i złych stosunków między braćmi lub siostrami:
Wklejka do zeszytu:
można z kimś konie kraść-mówimy tak o kimś, kogo obdarza się bezgranicznym zaufaniem.
trzymać sztamę- bez względu na wszystko, potrafić się ze sobą przyjaźnić.
liczyć na siebie- można na tej osobie polegać, zawsze pomoże w potrzebie.
nie mieć przed sobą tajemnic- niczego przed sobą nie ukrywać.
żyć jak pies z kotem-kłócić się ze sobą.
drzeć ze sobą koty-nie zgadzać się ze sobą, ciągle ze sobą walczyć.
traktować kogoś jak powietrze- ignorować kogoś.
patrzeć na kogoś z góry-traktować kogoś gorzej od siebie.
Zadanie domowe:
1. Uzupełnij tekst właściwą zasadą ortograficzną: rz, ż, u, ó, ch, h.
2. Pisemnie w zeszycie: Kogo Ty zabrałbyś/ zabrałabyś ze sobą w daleki rejs? Uzasadnij , dlaczego akurat tą lub te osoby warto byłoby, Twoim zdaniem, zabrać w taką podróż. Możesz użyć powyższych określeń.
Temat: Wysłać wiadomość pod wskazany adres.
1. Podręcznik, str.72.
2. Głośne czytanie tekstu.
3. Wyjaśnienie trudniejszego słownictwa.
3.Ćw. 1a/str.74- ustnie.