J. polski, klasa 5a - 28.09.2024
Temat: Jak starożytni Grecy tłumaczyli pory roku?
Kontynuowaliśmy temat rozpoczęty w poprzednią sobotę.
Rozpoczęliśmy od cech charakterystycznych dla każdej pory roku.
Potem wysłuchaliśmy fragmentów 4 pór roku Vivaldiego i dzieci próbowały odgadnąć o którą porę roku chodzi.
· Czytanie Mitu „Demeter i Kora” najpierw przez nauczyciela a potem z podziałem na role.
Zadanie 3, str. 44 – wspólne tworzenie planu szczegółowego.
W starożytnej Grecji w ten sposób tłumaczono jak powstały PORY ROKU.
*zima - Kora jest w podziemiach
*wiosna - Kora wraca do Demeter
*lato - matka i córka cieszą się sobą
*jesień - Kora wraca do Hadesa.
Następnie podzieliliśmy się na 5 grup i zadaniem każdej grupy było wymyślenie krótkiej scenki do wybranego punktu planu wydarzeń.
Pokolorowaliśmy 2 kolejne wyrazy z naszej "ściany ortograficznej". Dzieci mają wiec zapamiętać już 4 wyrazy i ich pisownię.
Dzieci miały za zadanie opisać swoją ulubioną porę roku. Kto nie skończył w klasie, proszę skończyć w domu.
Do zobaczenia 12 października.