J. polski, klasa 5a - 28.09.2024

 

Temat: Jak starożytni Grecy tłumaczyli pory roku?

Kontynuowaliśmy temat rozpoczęty w poprzednią sobotę.

Rozpoczęliśmy od cech charakterystycznych dla każdej pory roku.

Potem wysłuchaliśmy fragmentów 4 pór roku Vivaldiego i dzieci próbowały odgadnąć o którą porę roku chodzi.

·       Czytanie Mitu „Demeter i Kora” najpierw przez nauczyciela a potem z podziałem na role.

Zadanie 3, str. 44 – wspólne tworzenie planu szczegółowego.


W starożytnej Grecji w ten sposób tłumaczono jak powstały PORY ROKU.

*zima - Kora jest w podziemiach

*wiosna - Kora wraca do Demeter

*lato - matka i córka cieszą się sobą

*jesień - Kora wraca do Hadesa.

Następnie podzieliliśmy się na 5 grup i zadaniem każdej grupy było wymyślenie krótkiej scenki do wybranego punktu planu wydarzeń.

Pokolorowaliśmy 2 kolejne wyrazy z naszej "ściany ortograficznej".  Dzieci mają wiec zapamiętać już 4 wyrazy i ich pisownię.

Dzieci miały za zadanie opisać swoją ulubioną porę roku.  Kto nie skończył w klasie, proszę skończyć w domu.

Do zobaczenia 12 października.


Popularne posty z tego bloga

Klasa 7, j.polski z 18 września

klasa 3 c z 25 stycznia

język polski, klasa 6b, 09.04.2022