Klasa 8, j.polski 14.09.2024
Zajęcia rozpoczęliśmy od napisania dyktanda, które zostało specjalnie przygotowane na tę okazję i zawierało 15 wyrazów, które według raportów portalu Nadwyraz.com oraz poprawnejpolszczyzny sprawiają Polakom kłopot. Uczniowie w momencie pisania nie wiedzieli o raporcie. Po napisaniu porównaliśmy pisownię uczniów z poprawną formą. Następnie stworzyliśmy i zapisaliśmy 15 zdań, które musiały zawierać problematyczne wyrazy.
Kolejnym krokiem było zapisanie tematu, przypomnienie sobie, czym jest błąd i jak możemy go klasyfikować. Później przeszliśmy do omówienia wspomnianego raportu.
Temat 1 i 2: Najczęstsze błędy językowe Polaków w Internecie.
1. Czym jest błąd językowe?
2. Jakie znamy rodzaje błędów?
3. Zapoznanie się z raportem.
Uczniowie zapisali w zeszycie kilka zdań na temat tego, co jest dla nich ważne. Chętni podzielili się swoimi przemyśleniami.
Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie: co to jest filozofia? Przypomnieliśmy sobie postacie najwybitniejszych starożytnych filozofów. Następnie przeczytaliśmy fragment Świata Zofii Josteina Gaardera, podręcznik str. 8-9.