Klasa 4b - j, polski, lekcje z 19.10.2024.
Temat: "Co z tego dziecka wyrośnie? – omawiamy lekturę
P. Beręsewicza „Poczet psujów polskich”.
1.
Podział klasy na małe grupy.
2.
Teleturniej wiedzy o lekturze. Pytania do lektury są ukryte w
balonikach. Każda grupa po kolei wybiera
jeden balonik, przebija go, wyciąga pytanie i odpowiada na nie. Wygrywa grupa z
największą ilością punktów.
3.
Zaprezentuj bohatera – każda grupa
losuje jednego bohatera z lektury.
Następnie rysuje jego portret i opisuje co zepsuł i w jaki sposób. Prace powinny być kolorowe i twórcze. Po wykonanej pracy, grupy prezentują swoje
plakaty całej klasie.
4. Notatka do zeszytu
Autor: Paweł Beręsewicz
Tytuł: „Poczet psujów polskich”
Ilustracje: Nikola Kucharska
-Maciek popsuł komórkę,
wrzucił ją do zupy.
-Tata Jurek popsuł telewizor, bo wlał do niego farby.
-Dziadek Piotrek popsuł aparat, bo wypuścił go w niebo, przyczepiając do niego
balony.
-Pradziadek Józek popsuł żelazko, które wcześniej ubrudzone roztopionymi
czekoladkami spadło zza okna na głowę bałwana.
-Prapradziadek Heniek popsuł żyrandol, wyrwał go z sufity, gdy na nim wisiał.
-Praprapradziadek Romek popsuł stetoskop, który wpadł pod koła powozu.
- Prapraprapradziadek Karol popsuł druk w gazecie, gubiąc czcionki.
- syn Maćka, Kacper popsuł robota Hectora, bo kazał mu zamalować bazgroły na
ścianie, a zdenerwowany tata wydał komendę robotowi, by ten się wynosił. Hector
zrozumiał to polecenie dosłownie i się przepalił.
Zadanie domowe dla "chętnych"
Napisz, co twoi rodzice zepsuli jak byli dziećmi.
Wypożyczyliśmy nową lekturę - Daleki rejs. Proszę, aby dzieci czytały. Omówimy w drugiej połowie listopada.