Klasa 6c - j. polski, lekcje z 19.10.2024

Dodanie kolejnego słowa do naszej zabawy ortograficznej.  Dziś to słowo "abażur" - znalezienie 2 synonimów, odmiana słowa przez przypadki.  Następnie każdy układał zdanie zawierające wszystkie dotychczas wklejone słowa:

wahadło, garaż, druh, abażur


Temat: „Wszystkie moje mamy” – praca z lekturą.

1.     Wrażenia po przeczytaniu lektury:

- co się podobało, co się nie podobało

2. Postać Ireny Sendlerowej

https://view.genially.com/5ea3e970d407580db9005bcc/horizontal-infographic-review-irena-sendlerowa

3.Moje mamy

·       Mapa myślowa – mama

·       Synonimy słowa mama

·       Wszystkie mamy Szymona – wypisanie ich imion na tablicy

·  

·      Aforyzmy o mamie. Każda grupa losuje aforyzm o mamie pocięty na kawałki.  Zadaniem grupy jest go poprawnie ułożyć i wyjaśnić jego znaczenie,

Aforyzmy:

„Jaki chleb - taka skórka, jaka matka - taka córka.”

„Do ludzi po rozum, do matki po serce.”

„Jest jedna miłość, która nie liczy na wzajemność, nie szczędzi ofiar, płacze a przebacza, odepchnięta wraca – to miłość macierzyńska.”

„Nie ma bezpieczniejszej przystani niż ramiona matki.”

„Dom to wcale nie są ściany i sufity i podłogi, ale ręce naszej mamy.”


Aforyzm definicja:

Aforyzm  - złota myśl, sentencja, maksyma, przeważnie jednozdaniowa wypowiedź, wyrażająca ogólną prawdę filozoficzną lub moralną, w sposób zaskakujący i błyskotliwy.








Dokończ zdania (praca samodzielna w zeszycie):

Moja mama jest kochana, bo...

Szanuję moją mamę, bo...

Moja mama nauczyła mnie....

4. Recenzja

https://view.genially.com/60aab53aa20f450d800c9498/presentation-mamy

Co dzieci mówią o książce „Wszystkie moje mamy”

https://youtu.be/q8tMA3MNS-M?feature=shared

Zadanie dla dzieci:

Napisz recenzję książki "Wszystkie moje mamy".


Popularne posty z tego bloga

Klasa 7, j.polski z 18 września

klasa 3 c z 25 stycznia

język polski, klasa 6b, 09.04.2022