Klasa 4b, WOP 16.11.2024 r.

 



Temat: Który to wiek? Ćwiczymy zamianę daty na wiek. 

Cele lekcji:

1.      Powtórzenie wiedzy o miarach czasu w historii:

·         Dekada to 10 lat.

·         Wiek i stulecie to 100 lat.

·         Tysiąclecie (milenium) to 1000 lat.

2.      Nauka zamiany daty na stulecie:

·         Przykład: 1410 rok to XV wiek.

3.      Zapamiętanie, że wieki zapisujemy cyframi rzymskimi.

4.      Praca z osią czasu.

Zeszyt ćwiczeń - Obliczanie czasu w historii s. 16 lub 22 w zależności od roku wydania ćwiczeń, ćwiczenia nr 1, 2 i 3. 

Nieobecni mogą obejrzeć to wideo - Obliczanie czasu w historii.

Przypominam, że 30 listopada będziemy mieli sprawdzian. 
Poniżej znajdziecie wymagania.
Upewnijcie się, że
  • rozumiecie pojęcia: historia, ród, źródło historyczne, Polonia, naród, era, epoka,
  • rozumiecie różnicę między przyczyną a skutkiem,
  • potraficie wymienić symbole narodowe Polaków (godło – Orzeł Biały, barwy biało-czerwone oraz hymn – Mazurek Dąbrowskiego),
  • będziecie potrafili podpisać kierunki geograficzne,
  • będziecie potrafili powiedzieć, ile lat liczy stulecie, wiek, dekada, tysiąclecie,
  • rozumiecie, że era to okres zapoczątkowany doniosłym wydarzeniem, od którego liczy się lata,
  • zaznaczycie na osi czasu czas przed naszą erą (p.n.e.) oraz czas naszej ery (n.e.),
  • wymienicie epoki historyczne: starożytność, średniowiecze, nowożytność, współczesność,
  • będziecie potrafili określić wiek na podstawie daty,
  • będziecie rozumieli różnicę między prehistorią a historią (historia rozpoczyna się w momencie wynalezienia pisma przez człowieka).
 


Temat nr 2: Ile lat temu? Określanie wieku wydarzeń i obliczanie różnicy w czasie. Praca z osią czasu.

Popularne posty z tego bloga

Klasa 7, j.polski z 18 września

klasa 3 c z 25 stycznia

język polski, klasa 6b, 09.04.2022