Klasa 6c, j. polski - lekcje z 16.11.2024

 Kolejne słowo w naszym słowniczku - gżegżółka (szukanie 2 synonimów, odmiana przez przypadki, układanie zdania/zdań z wszystkimi dotychczas wklejonymi wyrazami).

Temat: Ariadna i Tezeusz razem rozwiązują problemy.

Krótkie przypomnienie treści dotychczas poznanych mitów:

 - Demeter i Kora

 - Dedal i Ikar

 - Prometeusz

 - Herkules

Mit o Tezeuszu i Ariadnie, podręcznik, str. 105-112

Myśli i refleksje po odczytaniu mitu.

Wymyśl, narysuj i opisz 4 ikonki/symbole związane z treścią mitu.

Plan wydarzeń w micie – porządkowanie i przyklejanie na włóczce.

Przybycie Tezeusza na wyspę Kretę.

Podarowanie kłębka nici Tezeuszowi przez Ariadnę.

Król Egeusz udaje się do Trojzeny i poznaje matkę Tezeusza.

Miłość Ariadny do Tezeusza.

 

Zabicie byka maratońskiego.

 

Tezeusz zapomina zmienić kolor żagli w drodze do domu – śmierć Egeusza.

 

Podróż Tezeusza do ojca.

 

Narodziny i życie Tezeusza.

 

Zabicie potwora przez Tezeusza.

 

Odnalezienie przez Tezeusza darów od ojca.

 
















Budowanie z klocków lego labiryntu Minotaura.

Zadanie domowe:

 - Wypisz jak najwięcej cech Tezeusza.

 - Wyjaśnij pojęcie "po nitce do kłębka" i ułóż zdanie z tym zwrotem.

 - Czytaj lekturę.





Popularne posty z tego bloga

Klasa 7, j.polski z 18 września

klasa 3 c z 25 stycznia

język polski, klasa 6b, 09.04.2022