Klasa 6c, j. polski - lekcje z 16.11.2024
Kolejne słowo w naszym słowniczku - gżegżółka (szukanie 2 synonimów, odmiana przez przypadki, układanie zdania/zdań z wszystkimi dotychczas wklejonymi wyrazami).
Temat:
Ariadna i Tezeusz razem rozwiązują problemy.
Krótkie przypomnienie treści dotychczas poznanych mitów:
- Demeter i Kora
- Dedal i Ikar
- Prometeusz
- Herkules
Mit o Tezeuszu i Ariadnie, podręcznik, str. 105-112
Myśli i refleksje po odczytaniu mitu.
Wymyśl, narysuj i opisz 4 ikonki/symbole związane z treścią mitu.
Plan wydarzeń w micie – porządkowanie i przyklejanie na włóczce.
Przybycie Tezeusza na wyspę Kretę. Podarowanie kłębka nici Tezeuszowi przez Ariadnę. Król Egeusz udaje się do Trojzeny i poznaje matkę
Tezeusza. Miłość Ariadny do Tezeusza. Zabicie byka maratońskiego. Tezeusz zapomina zmienić kolor żagli w drodze do
domu – śmierć Egeusza. Podróż Tezeusza do ojca. Narodziny i życie Tezeusza. Zabicie potwora przez Tezeusza. Odnalezienie przez Tezeusza darów od ojca.
Budowanie z klocków lego labiryntu Minotaura.
Zadanie domowe:
- Wypisz jak najwięcej cech Tezeusza.
- Wyjaśnij pojęcie "po nitce do kłębka" i ułóż zdanie z tym zwrotem.
- Czytaj lekturę.