Klasa 6, j. polski - lekcje z 25.10.2025
Temat:
Ariadna i Tezeusz razem rozwiązują problemy.
Krótkie przypomnienie treści dotychczas poznanych mitów:
- Demeter i Kora
- Dedal i Ikar
- Prometeusz
- Herkules
Mit o Tezeuszu i Ariadnie, podręcznik, str. 105-112
Myśli i refleksje po odczytaniu mitu.
Wymyśl, narysuj i opisz 5 ikonek związanych z treścią mitu.
Plan wydarzeń w micie – porządkowanie i przyklejanie w zeszycie.
|
Podróż Tezeusza do Aten i porwanie
Ariadny przez Dionizosa na wyspie
Naxos |
|
Przybycie Tezeusza na wyspę Kretę. |
|
Podarowanie kłębka nici Tezeuszowi
przez Ariadnę. |
|
Król Egeusz udaje się do Trojzeny i poznaje matkę
Tezeusza. |
|
Miłość Ariadny do Tezeusza.
|
|
Zabicie byka
maratońskiego.
|
|
Tezeusz zapomina zmienić kolor żagli w drodze do
domu – śmierć Egeusza.
|
|
Podróż Tezeusza do ojca.
|
|
Narodziny i życie
Tezeusza.
|
|
Zabicie potwora przez Tezeusza.
|
|
Odnalezienie przez
Tezeusza darów od ojca.
|
Cechy Tezeusza:
Zadanie 2, str. 112 – Ariadna – praca w klasie
Zadanie 3 – związek frazeologiczny.
Temat: Cechy Tezeusza – piszemy charakterystykę.
Wyjaśnienie czym jest charakterystyka.Notatka graficzna:
Temat będzie kontynuowany na kolejnych zajęciach.
1 listopada nie ma lekcji w polskiej szkole. Widzimy się ponownie 8 listopada.
Zadanie domowe:
1. Zadanie 3b, str.113
2. Wykonaj kartę postaci (Ariadna lub Tezeusz) korzystając z kreatora kart (link poniżej). Zapisaną kartę wydrukuj albo wyślij na mój mail izabelaszafran@gmail.com
https://cardmaker.pythonanywhere.com/static/card/generator_postaci.html
link do strony pozwalającej usunąć tło z obrazków:
https://www.remove.bg/pl/upload
3. Czytaj lekturę (omawiamy 22 listopada)