Klasa 6, j. polski - lekcje z 4.10.2025
Temat: Zrozumieć nastolatka.
Dokończyliśmy temat z ubiegłego tygodnia.
Tekst, str. 18 i jego interpretacja.
Zadanie 1 i 3, str.18-19 - wspólnie w klasie.
Temat: „Wszystkie moje mamy” – praca z lekturą.
1. Wrażenia
po przeczytaniu lektury:
- co się podobało, co się nie
podobało
2. Postać Ireny Sendlerowej
https://view.genially.com/5ea3e970d407580db9005bcc/horizontal-infographic-review-irena-sendlerowa
3.Moje mamy
· Mapa myślowa – mama
· Wszystkie
mamy Szymona – wypisanie ich imion na tablicy
·
· Aforyzmy
o mamie. Każda grupa losuje aforyzm o mamie pocięty na kawałki. Zadaniem grupy jest go poprawnie ułożyć i
wyjaśnić jego znaczenie,
Aforyzmy:
„Jaki chleb - taka skórka, jaka matka - taka córka.”
„Do ludzi po rozum, do matki po serce.”
„Nie ma bezpieczniejszej przystani niż ramiona
matki.”
„Dom to wcale nie są ściany i sufity i podłogi, ale
ręce naszej mamy.”
Aforyzm
definicja:
Aforyzm - złota myśl, sentencja, maksyma,
przeważnie jednozdaniowa wypowiedź, wyrażająca ogólną prawdę filozoficzną lub
moralną, w sposób zaskakujący i błyskotliwy.
Dokończ zdania (praca samodzielna w zeszycie):
Moja mama jest kochana, bo...
Szanuję moją mamę, bo...
Moja mama nauczyła mnie....
4. Recenzja:
https://view.genially.com/60aab53aa20f450d800c9498/presentation-mamy
Co dzieci mówią o książce „Wszystkie moje mamy”
https://www.youtube.com/watch?v=q8tMA3MNS-M
Zadanie domowe:
Napisz recenzję książki "Wszystkie moje
mamy".