Klasa 6, j. polski - lekcje z 4.10.2025

Temat: Zrozumieć nastolatka.

Dokończyliśmy temat  z ubiegłego tygodnia.

Tekst, str. 18 i jego interpretacja.

Zadanie 1 i 3, str.18-19 - wspólnie w klasie.


Temat: „Wszystkie moje mamy” – praca z lekturą.

1.     Wrażenia po przeczytaniu lektury:

- co się podobało, co się nie podobało

2. Postać Ireny Sendlerowej

https://view.genially.com/5ea3e970d407580db9005bcc/horizontal-infographic-review-irena-sendlerowa

3.Moje mamy

·       Mapa myślowa – mama

·       Wszystkie mamy Szymona – wypisanie ich imion na tablicy

·      

·       Aforyzmy o mamie. Każda grupa losuje aforyzm o mamie pocięty na kawałki.  Zadaniem grupy jest go poprawnie ułożyć i wyjaśnić jego znaczenie,

Aforyzmy:

„Jaki chleb - taka skórka, jaka matka - taka córka.”

„Do ludzi po rozum, do matki po serce.”

„Nie ma bezpieczniejszej przystani niż ramiona matki.”

„Dom to wcale nie są ściany i sufity i podłogi, ale ręce naszej mamy.”


Aforyzm definicja:

Aforyzm  - złota myśl, sentencja, maksyma, przeważnie jednozdaniowa wypowiedź, wyrażająca ogólną prawdę filozoficzną lub moralną, w sposób zaskakujący i błyskotliwy.

Dokończ zdania (praca samodzielna w zeszycie):

Moja mama jest kochana, bo...

Szanuję moją mamę, bo...

Moja mama nauczyła mnie....

4. Recenzja:


https://view.genially.com/60aab53aa20f450d800c9498/presentation-mamy

Co dzieci mówią o książce „Wszystkie moje mamy”

https://www.youtube.com/watch?v=q8tMA3MNS-M


Zadanie domowe:

Napisz recenzję książki "Wszystkie moje mamy".


Popularne posty z tego bloga

język polski, klasa 6b, 09.04.2022

język polski, klasa 5b, 27.03.2021

Klasa 5a - materiały do lekcji z 25 stycznia 2025